Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av grillchips
Nu har jag ingen BlackVue men min kamera är placerad till höger om backspegeln. Den får plats så den är lite bakomkilad och därför inte blir störande vid körning. Vidvinkeln gör att man ändå får med hela blickfånget så det är inget jag lider av.

Wifi, ja, det talas gott om det, men jag har aldrig känt att jag saknat det. Känns spontant som att det tar längre tid att slanga över klippet till telefonen via wifi när du sitter där i bilen än att plocka ur minneskortet. ;)
Användarvisningsbild
av joel80
Wifi'n funkar bra, men är lite för långsam för att använda om man som jag för över rätt mycket material. Ska man däremot ta ur ett klipp på plats vid t.ex en olycka för att visa farbror blå är det ju klockrent att kunna göra det via wifi och appen i mobilen.

Är det alltså lägre bitrate på 550´n? Det visste jag inte, trodde det var identiskt plus en 720p-videoström från bak-kameran.
Det borde funka fint att montera högre upp, bara inte rutan är tonad eller så, då får man ju eventuellt lite mörk bild.
Användarvisningsbild
av Kite
Jo enligt uppgift har 550 ca 6Mbps för kameran fram och 2 för bakre, medan 500 har ca 7.5Mpbs istället.

Är det någon som testat (och fått det att fungera) att ta ur minneskortet och via usb-adapter koppla in det direkt i Sensus och titta på filmerna direkt där? Borde ju vara smidigt i ett ev läge där man vill visa för ex polis.
Användarvisningsbild
av joel80
Jag har inte en version av Sensus som kan visa video så kan inte testa.
Användarvisningsbild
av Micce1980
Petade i all hast ihop klipp från veckan

[youtube]OVlo9g8Z9D0&feature=youtu.be[/youtube]
Användarvisningsbild
av joel80
Micce1980 skrev:Petade i all hast ihop klipp från veckan

[youtube]OVlo9g8Z9D0&feature=youtu.be[/youtube]
Varför går det bara att se i högst 480p? Konverterade du ner kvalitén när du redigerade? :)
Användarvisningsbild
av Micce1980
joel80 skrev:Varför går det bara att se i högst 480p? Konverterade du ner kvalitén när du redigerade? :)
Tänkte inte på det alls, sparade ner den på första alternativet. Ska forska i det. :)
Användarvisningsbild
av Kite
Chansade lite och beställde en mini 0806 igår, 120 usd inklusive frakt. Ska bli kul att se vad den kan prestera och hur man kan installera den.
Användarvisningsbild
av Micce1980
Tema Rödljus

[youtube]INQx0A9JaMg&feature=youtu.be[/youtube]
  • 1
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 66

funderar på om man bara tar någon rost[…]