Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

Beställt nya sommardäck till barnbarnets Renault Scenic. Lite över 2000 kr med hemleverans
Känns långt till våren idag. 0-gradigt och en iskall vind, känns som - 5° minst
Nankang Econex NA-1
185/65 R15 88H
Profil_EconexNA-1.jpg
Profil_EconexNA-1.jpg (24.51 KiB) Visad 2244 gånger
Vilken dag som helst nu

Bild
@batmac, Ge det några timmar så solen får värma så :-)
Användarvisningsbild
av GLIZ
Blir inte sommardäck för min s80t6. Jag lyckades pricka en trotoar i en rondell och tror jag lyckades slå sönder växellådan. Det blev inlösen på den så för tillfället är jag utan volvo.

Skickat från min SM-G970F via Tapatalk

Det är falska-förhoppningar-tiden på året som kommer nu, samma visa varje år här. Det har börjat tina bort snö så vägarna är rena, det är solsken, det är fågelkvitter. Man börjar hacka bort is och tänka att fan, är det vår nu? Och sen BAM så kommer det 40 cm snö igen. Vägrar tro annat nu. 1,5 månad kvar till sommardäck :-(
Användarvisningsbild
av Funk
batmac skrev:Det är falska-förhoppningar-tiden på året som kommer nu, samma visa varje år här. Det har börjat tina bort snö så vägarna är rena, det är solsken, det är fågelkvitter. Man börjar hacka bort is och tänka att fan, är det vår nu? Och sen BAM så kommer det 40 cm snö igen. Vägrar tro annat nu. 1,5 månad kvar till sommardäck :-(
Jag håller med, men samtidigt har vi knappt haft 4cm sedan förra vintern här i Göteborg....

/Thomas
batmac skrev:Man börjar hacka bort is och tänka att fan, är det vår nu? Och sen BAM så kommer det 40 cm snö igen. Vägrar tro annat nu. 1,5 månad kvar till sommardäck :-(
Tror också det. Mars är en jäkla månad, alltid sol i början och så sista helgen kommer snön igen....
Fick förslag från däckverkstan på tid den 1:a april idag som jag tackade ja till. Hoppas det inte är för tidigt, men ev ska jag till Tyskland under april så får inte ha dubbdäcken på ändå.
Sa ju det :sick:
IMG_8463.jpeg
IMG_8463.jpeg (1.41 MiB) Visad 1202 gånger
  • 1
  • 57
  • 58
  • 59
  • 60
  • 61
Sitter fast

Lyft upp bilen och känn på varje hjul a[…]

Blev en mycket intressant tråd det här […]