- mån 08 apr 2024, 00:35
Vad jag missat är vilken färg det blev, men det blir kanske folie på denna med?
Som jag skrivit innan så gillar jag inte att privatleasa denna bil. Känns inte som det är min bil, vilket det ju inte är. Två år kvar på kontraktet och nästa bil SKA jag köpa. Men tyvärr ser det inte ut som om det blir möjligt med en ny Mercedes nästa gång. Det blir nog för dyrt, men jag gillar verkligen bilen. Håller redan nu på och funderar på vad som det kan bli. Helelbil blir det i alla fall och det enda som jag redan uteslutit är Tesla. Jag gillar inte deras bilar, helt enkelt. Om priset är rätt så kommer jag kanske att lösa ut min nuvarande bil. Ja, ja, två år att processa vad det blir…
joel80 skrev:Läste i någon tråd att du valt fel bil igen.EbbevonVolvo skrev:Många plusgrader nu! Ser ut vara varmt hela kommande vecka här nere i Ystad. Sommardäcken åkte på idag. +16 grader idag - inget bra väder för dubbfria nordiska vinterdäck. Skulle det bli ett bakslag så får väl bilen stå kvar i garaget.Imorgon åker sommardäcken på för mig här uppe i Gävle också. Men bara på ena bilen, väntar veckan ut med den andra. Vi har haft 12-13 grader idag. Snön som kom för några dagar sen är borta så nu är det bara det där sista från tidigare i vinter i skuggiga partier kvar.
Hämtar också ny bil på tisdag så sommardäcken måste sitta på när jag lämnar den andra.

Vad jag missat är vilken färg det blev, men det blir kanske folie på denna med?
Som jag skrivit innan så gillar jag inte att privatleasa denna bil. Känns inte som det är min bil, vilket det ju inte är. Två år kvar på kontraktet och nästa bil SKA jag köpa. Men tyvärr ser det inte ut som om det blir möjligt med en ny Mercedes nästa gång. Det blir nog för dyrt, men jag gillar verkligen bilen. Håller redan nu på och funderar på vad som det kan bli. Helelbil blir det i alla fall och det enda som jag redan uteslutit är Tesla. Jag gillar inte deras bilar, helt enkelt. Om priset är rätt så kommer jag kanske att lösa ut min nuvarande bil. Ja, ja, två år att processa vad det blir…
Kör nu: Mercedes EQB 300 4Matic 2023 Svart. (Helelbil 66,5 kWh batteri).
Sålda VOLVO: XC 60 T5 Aut Classic Summum -17, Amazon -68, 142 GL -72, 142 DL -73, 245 GL -82, 745 GL -90, 945 SE -97, V60 T3 -12
Sålda övriga: Runt 30 olika bilar.
Solceller 12,6 kWp Batteri 15kWh
Sålda VOLVO: XC 60 T5 Aut Classic Summum -17, Amazon -68, 142 GL -72, 142 DL -73, 245 GL -82, 745 GL -90, 945 SE -97, V60 T3 -12
Sålda övriga: Runt 30 olika bilar.
Solceller 12,6 kWp Batteri 15kWh