Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

av T-rex
Jonas_latt skrev:Du förstod nog fel.
När tjejen åkte hem igår. Tändes antisladd,abs och motor lampan..
Hon starta om bilen några gånger men det lös fortfarande.

När jag kom hem i gårnatt koppla jag in vida,Dice . Fick upp felkoder bland annat absgivare vänster fram.
Jag tänkte då släcka,radera alla och se vad som finns kvar.

Tillproblem: när jag skulle radera meddelandena så fanns inte radera felkoder längst ner som det alltid går gör i vida,Dice.
Men när jag koppla ur datorn ur bilen så fanns inga meddeladen i bilens display. Men idag tändes de igen.

Men det konstiga va att jag inte kunde radera några felkoder. Att själva det valet inte fanns.
Valde du ikonen "leverans" så borde den komma upp
Användarvisningsbild
av PLA
Jackson75 skrev:Win XP Pro, Internet explorer 8, är ju tydligen krav
NOPE, kraven för 2012a är WinXP SP3 32bit, Win7 32 och 64 bit och en InternetExplorer nyare än 8. Om det var ett krav, att ha en IE8 installerat, hade jag aldrig installerat programmet. IE8 är en stor säkerhetsrisk.
av puddrik
jag tror att det är så enkelt att du måste scrolla ner lite för nedersta biten syns inte
har själv råkat ut för det
Användarvisningsbild
av Brainy
PLA skrev:
Jackson75 skrev:Idag blev jag ägare av Kina Dice. Hoppas nu allt fungerar smärtfritt. :)
Jag fick min i går. Det går inte att installera Vida (2012a) på min Win7 pro 64b. Vid granskning av log, ser det ut som det är problem med SQL databasen. <suck>. Gjorde snabbt en virtuel XP, och där fungerade Vida, men inte USB <suck, suck> :-(O)
Konstigt. Jag kör det på en win 7 ultimate 64 bit
Användarvisningsbild
av greeeken
puddrik skrev:jag tror att det är så enkelt att du måste scrolla ner lite för nedersta biten syns inte
har själv råkat ut för det
Helt rätt.
Har själv råkat ut för det o efter att ha svurit I 10 min kom jag på det.
Användarvisningsbild
av PLA
Brainy skrev:
PLA skrev:
Jackson75 skrev:Idag blev jag ägare av Kina Dice. Hoppas nu allt fungerar smärtfritt. :)
Jag fick min i går. Det går inte att installera Vida (2012a) på min Win7 pro 64b. Vid granskning av log, ser det ut som det är problem med SQL databasen. <suck>. Gjorde snabbt en virtuel XP, och där fungerade Vida, men inte USB <suck, suck> :-(O)
Konstigt. Jag kör det på en win 7 ultimate 64 bit
Kraven är i många fall minimum krav. Ultimate har extra funktioner, där inte påverkar grundfunktionen. Jag tror problemet är Windows, om där är för många installationer / avinstallationer. Jag har använt min Windows 7 som test, så den är mycket "sliten".
Jag letar efter min Win7 DVD. Jag vill installera en "ren" Win7 på en extern hårddisk, och sen installera Vida. När jag har installerat och testat ska jag meddela resultatet.
  • 1
  • 54
  • 55
  • 56
  • 57
  • 58
  • 241

Passar nog,skiljer bara lite på et (5mm)

Hej. Har sett några xc60 MY2020/MY2021 som h[…]

Ljud från koppling

Problemet är löst, körde runt helt […]

EX30, påstår dom.

Tycker den är genuint vrålsnygg. Kan va[…]