Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

av andersuw
Inscription har stått för lite olika saker genom åren. På nya 90-serien är det ju en beteckning på den högsta utrustningsnivån (istället för Summum). Tidigare har det stått för den bästa skinnklädseln fast av varierande utformning/kvalitet. Min V70 -15 har Inscriptionklädsel och prispåslaget för att få det istället för vanlig skinnklädsel var drygt 20000 kr på den modellen. Då ingick även sätesventilation och textilmattor av den bättre sorten.
Användarvisningsbild
av RichardCardell
Tycker min s80 D3 MY2013 är lite udda specad. Summum. Adaptiv farh med kollvarn o autobroms. Blis, Driver alert, innerbackspegel aut avbländbar m kompass. Keyless. HP 7" display. Rti navi. Taklucka. Textilmattor. 12v i bagage. Voc.

Skickat från min iPhone med Tapatalk
Användarvisningsbild
av Perra83
RichardCardell skrev:Tycker min s80 D3 MY2013 är lite udda specad. Summum. Adaptiv farh med kollvarn o autobroms. Blis, Driver alert, innerbackspegel aut avbländbar m kompass. Keyless. HP 7" display. Rti navi. Taklucka. Textilmattor. 12v i bagage. Voc.

Lite kanske men D4 el D5 kostar rätt mycket mer med samma utrustning. Någon valde prylar före motor.
Användarvisningsbild
av RichardCardell
Perra83 skrev:
RichardCardell skrev:Tycker min s80 D3 MY2013 är lite udda specad. Summum. Adaptiv farh med kollvarn o autobroms. Blis, Driver alert, innerbackspegel aut avbländbar m kompass. Keyless. HP 7" display. Rti navi. Taklucka. Textilmattor. 12v i bagage. Voc.

Lite kanske men D4 el D5 kostar rätt mycket mer med samma utrustning. Någon valde prylar före motor.
Yes, denna någon är Volvo. Tjänstebil eller liknande. Ägdes de två första åren av:
Namn
VOLVO PERSONVAGNAR AB
Adress
AVD 91924, PV17

Verkar dock skumt att det är my2013 när den är uttagen 2012-03-23(testbil??)
Användarvisningsbild
av Guru
RichardCardell skrev: Yes, denna någon är Volvo. Tjänstebil eller liknande. Ägdes de två första åren av:
Namn
VOLVO PERSONVAGNAR AB
Adress
AVD 91924, PV17

Verkar dock skumt att det är my2013 när den är uttagen 2012-03-23(testbil??)
Du har rätt, det är en gammal provvagn/förseriebil av något slag. Tjänstebilar ägs av finans/leasingbolag i Bromma.
av Lövet
Sveriges sämst utrustade V70II är fortfarande osåld. Nu 20tkr billigare(?) dock om jag minns rätt: http://www.blocket.se/stockholm/Volvo_V ... ?ca=11&w=1

Går det att eftermontera farthållare/multiratt på nåt enkelt sätt? I så fall är det kanske inte ett så dåligt köp egentligen.
  • 1
  • 53
  • 54
  • 55
  • 56
  • 57
  • 100

Hej, min morfars gamle S70 har blivit sjuk. Den st[…]

Det var oljefällan som var igensatt. Bät[…]

Nu har vi grävt lite mer i kablarna, den grov[…]

Hej! Testade handbromsen idag och tycker att det &[…]