Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

av Jonas_latt
Hitta en annons här på forumet angående vida dice.

stod då att den funkar från 1995-2012

Lånat från annonsen.

(är ett diagnostikverktyg som används tillsammans med Volvo VIDA All-in-One för att kommunicera med bilen genom OBD2-uttaget. Kommunikationen gör det möjligt att diagnostisera, felsöka, radera felkoder, släcka servicelampa, kalibrera, samt ändra vissa förinställda fabriksparametrar (t.ex. värmen i stolarna) på Volvomodeller mellan 1995-2012)

har sett detta på andra annonser också.
Men vad jag förstår så går det bara från -99
Användarvisningsbild
av Jackson75
wissel skrev:
Jackson75 skrev:Vad ger Vida Dice för möjligheter?
Som jag förstått det hela så kan man läsa ur mer felkoder och livedata än med standard OBD2 interface typ ELM327?
Vad ger det mer för fördelar / möjligheter ?
Varför inte läsa igenom HELA denna tråd, finns det mesta där !?
Jag vet! :oops: Jag gjorde ett ärligt försök att scanna igenom denna mastodont tråd, men innehållet verkade handla så mkt om hur själva installationen skulle göras. Lite för lite tålamod...
Men jag har nu läst vidare och fått reda på det jag ville, och det blir nog allt att beställa en sådan!
Användarvisningsbild
av wissel
Jackson75 skrev:
wissel skrev:
Jackson75 skrev:Vad ger Vida Dice för möjligheter?
Som jag förstått det hela så kan man läsa ur mer felkoder och livedata än med standard OBD2 interface typ ELM327?
Vad ger det mer för fördelar / möjligheter ?
Varför inte läsa igenom HELA denna tråd, finns det mesta där !?
Jag vet! :oops: Jag gjorde ett ärligt försök att scanna igenom denna mastodont tråd, men innehållet verkade handla så mkt om hur själva installationen skulle göras. Lite för lite tålamod...
Men jag har nu läst vidare och fått reda på det jag ville, och det blir nog allt att beställa en sådan!
Bra de + att du förmodligen kommer att kunna installera rubbet UTAN problem, Tack vare tråden som är mäktig.
Kunskap kommer inte med posten utan med Forumsläsning. Lycka till Jackson 75.
Freddie
Användarvisningsbild
av reo91
Vad tror ni?
Kan man köra VIDA 2012 på en Dell Latitude D600 som är nyinstallerad med XP Pro SP3???
Specs Laptop:

Intel Pentium M 1,4 GHz
1 GB Ram

Tacksam för svar :)
av eldorado
Ja, om du ändrar config filen till vida så går det, men det kommer gå seeeeeeegt.
Har själv en liknande dock med win7 och det är segt på den.

Mvh
av Jonas_latt
Vida kräver 2 gb ram.
Men det går att ändra i installationsfilen och skriva tex 1gb så funkar det. Så länge man har lite data vana.
Gjorde detta själv föra veckan
Det jag märkte va att man måste ha Internet Explorer 8 och inte den nya uppdateringen som är 9 eller 10.
Men det är ju bara att ladda hem 8 och installera det.

Kanske bara va för mig det va så men.
Användarvisningsbild
av reo91
Jonas_latt skrev:Vida kräver 2 gb ram.
Men det går att ändra i installationsfilen och skriva tex 1gb så funkar det. Så länge man har lite data vana.
Gjorde detta själv föra veckan
Det jag märkte va att man måste ha Internet Explorer 8 och inte den nya uppdateringen som är 9 eller 10.
Men det är ju bara att ladda hem 8 och installera det.

Kanske bara va för mig det va så men.
Att det går slött är ju skitsamma, så länge det inte tar minuter för att göra en sak. Får testa med denna datorn annars får jag väl ta någon av mina andra. Bara det att denna var den äldsta och bara ligger och skräpar annars.

Gott om dator-vana, reparerar datorer(Både mjukvara och hårdvara) åt andra, kompis som e datortekniker.

Får testa senare helt enkelt :)
  • 1
  • 52
  • 53
  • 54
  • 55
  • 56
  • 241
230fk går snålt

Ja jag hade den tanken med så ska testa dett[…]

Påställning/besiktningsfråga.

som @Lövet skrev. vem som helst kan besikta. […]