Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

av s6025t
Ratten är nog bytt till 3-ekrad från 4-ekrad eftersom 3-ekrad bara finns i svart så blir det så här när man plockar över airbag o rattknappar från den 4-ekrade originalratten
Användarvisningsbild
av Perra83
andreas_lofgren skrev:
simonhalmstad skrev:Denna var lite märklig, första gången jag ser en V70 -12 med plastratt, utan farthållare men den har ändå dieselvärmare med tidur och större fälgar. Kanske är det Volvo som ägt den innan? http://www.blocket.se/halland/Volvo_V70 ... ?ca=20&w=2
Den ser nästan ut att ha polisspec.
Eller en basbil, då är det extra ingenting :wink:
Dessa är ovanligare än udda modeller.
av Lövet
Perra83 skrev:
andreas_lofgren skrev:
simonhalmstad skrev:Denna var lite märklig, första gången jag ser en V70 -12 med plastratt, utan farthållare men den har ändå dieselvärmare med tidur och större fälgar. Kanske är det Volvo som ägt den innan? http://www.blocket.se/halland/Volvo_V70 ... ?ca=20&w=2
Den ser nästan ut att ha polisspec.
Eller en basbil, då är det extra ingenting :wink:
Dessa är ovanligare än udda modeller.
Frågan är vem som haft den från början? Bilen är så udda specad att en vanlig återförsäljare borde vägrat sälja bilen så.
av jpennerb
Och inte hade den någon farthållare något som borde göra bilen svårsåld. Sen ändå har man beställd med en D3a och automat? Den är även nerlackad. :roll:

En bas är alltså en nivå under kinetic som knappt innehåller någon utrustning värt att nämna...
Användarvisningsbild
av bem
Vad menas med "nerlackad"?

/Bo
av jpennerb
bem skrev:Vad menas med "nerlackad"?

/Bo
Lackad nederdel(trösklar m.m.) om du förstår? :roll: Men detta kanske var standard på MY12 då jag inte hittar några som inte är det.
av Lövet
Ja, det blev standard även på Kinetic efter MY12.

Nån som har tillgång till infotorg eller liknande som kan kolla vad bilen använts till?
Användarvisningsbild
av simonhalmstad
Vad jag har hört av säljare på rejmes så försöker dom köpa hem så mycket begagnade bilar uppifrån Volvo som möjligt då nästan alla deras nya begagnade bilar kommer därifrån.
av perhall
Volvo-handlarna köper bilar i paket från VPS, typ 15-20 st och får då inte välja spec. Bilarna är lätt beggade och kan ibland ha mycket konstig spec.
PH
Användarvisningsbild
av simonhalmstad
Intressant. Varför gör volvo på det sättet blir det inte väldigt dyrt när dom bara låter dom rulla några mil och sen skickar ut dom till återförsäljarna? Eller är det bara så att tjänstebilarna byts ut efter exempelvis bara 2.000 mil. Automan svenska ab har mycket nya Volvobilar som rullat få mil men dom är inte en auktioserad Volvo säljare. Dom har en S80-14 som rullat 48 mil vem byter in en sådan?
  • 1
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 100

Tack alla för svaren!!

Xc60 MY26 Kylt handsfack

Har för mig att volvo tog bort det kylda hand[…]

Om du behöver uppdatera mjukvara vet jag inte[…]

Hej! Hur har det gått för dig? Lös[…]