- tor 21 jul 2016, 10:40
Hur testar jag fram knutarna? Jag får inga missljud alls vid sväng, utan det känns som om något som klämms åt och sen släpper till, vilket ger en frammåt puttande känsla.
rid54 skrev:Det där med att snurra hjulen måste ju göras med pinjongen (normalt sett kardanaxeln) blockerad, annars snurrar den också. Den ingående axeln i differentialhuset måste alltså stå still för detta prov. Beroende på var din "Haldex" (eller vad det nu är för system för AWD-koppling) sitter, kan det kanske vara svårt att avgöra om ingående axel står still. Om AWD-kopplingen är öppen så är ju inte kardanaxeln kopplad till ingående axel.Håller man i kardanaxeln medan man snurrar på bakhjulen, eller lägger i P?
Det du beskriver låter ju inte direkt som det skulle kunna orsaka de problem du har, om hjulen rullar lätt och utan missljud. Hur står det till med drivknutarna fram?
Hur testar jag fram knutarna? Jag får inga missljud alls vid sväng, utan det känns som om något som klämms åt och sen släpper till, vilket ger en frammåt puttande känsla.