Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

av zenobia
http://www.mikaelnord.se/volvo/abs.JPG

Jag tolkar detta som att programvara endast behövs på BCM och ej ABS-enheterna.

BCM kom 2002 så nog har Helpdesc rätt när det gäller en 99:a som min.. :D

Men rätta mig gärna om jag har fel.
Användarvisningsbild
av CarMan
zenobia skrev:www.mikaelnord.se/volvo/abs.JPG

Jag tolkar detta som att programvara endast behövs på BCM och ej ABS-enheterna.

BCM kom 2002 så nog har Helpdesc rätt när det gäller en 99:a som min.. :D

Men rätta mig gärna om jag har fel.
det jag sa käller alla mjukvarubaserade bilar.
99 fanns det både ock om vi pratar gamla karossen v70 (du ser/hör om du har elektroniskt gasspläll)

om den bilen du tar enheten ifrån har exakt samma spec så funkar allt teoretiskt & delvis i praktiken som det ska.
men cem kännerinte igen enheten & när du nästagpng ska ladda nått i bilen så känerinte vital igen enheten heller.

men största risken är att du inte fårtag i en bil som har exakt samma spec.

man ska alltid ladda.

hur drar du dina hjulbulter? man ska korsdra, men det funkar oftast bra att dra dom iföljd. (är du med på vad jag pratar om, eller vill du inte förstå?)
Användarvisningsbild
av ufriman
trevligt bemötande (det kostar ju pengar det me)
Användarvisningsbild
av ufriman
zenobia skrev:
CarMan skrev:en begagnad styrenhet kräver en mjukvara för att fungera korekt i bilen, det är inget på hirr. visa styrenheter kan se ut att arbeta korekt när man bara stoppar i dom, men så är inte fallet :!: :!: :!: :!:

Jaja... rabbla ditt mantra du. Det är vad du är lärd till... =)

Volvo Helpdesk sa att det inte behövdes.... (och ja, han sa att han ringde Volvo Helpdesk även i detta fall)
Helpdesk på Volvo
Jag jobbar ihop med Volvo Helpdesk på Volvo IT
Bättre killar o Tjejer fins inte
av zenobia
ufriman skrev:
zenobia skrev:
CarMan skrev:en begagnad styrenhet kräver en mjukvara för att fungera korekt i bilen, det är inget på hirr. visa styrenheter kan se ut att arbeta korekt när man bara stoppar i dom, men så är inte fallet :!: :!: :!: :!:

Jaja... rabbla ditt mantra du. Det är vad du är lärd till... =)

Volvo Helpdesk sa att det inte behövdes.... (och ja, han sa att han ringde Volvo Helpdesk även i detta fall)
Helpdesk på Volvo
Jag jobbar ihop med Volvo Helpdesk på Volvo IT
Bättre killar o Tjejer fins inte
Vad försöker du säga?
av zenobia
CarMan skrev:hur drar du dina hjulbulter? man ska korsdra, men det funkar oftast bra att dra dom iföljd. (är du med på vad jag pratar om, eller vill du inte förstå?)
Det var väl ändå inte samma sak? Menar du att fälgkorset inte känner igen muttrarna nästa gång, eller?

Jag hör vad du säger, dock är jag inte alltid överens med det du säger, då grundat på personliga erfarenheter.
Senast redigerad av 1 zenobia, redigerad totalt 0 gånger.
Användarvisningsbild
av ufriman
Ofta lägs mycket skit på helpdesk, de sa.. etc men de är mäniskor de med dvs de vill inget hellre än at vi skall bli nöjda och hjälpta ( i ett tidigare inlägg på denna tråd)
Senast redigerad av 1 ufriman, redigerad totalt 0 gånger.
av zenobia
ufriman skrev:Ofta lägs mycket skit på helpdesk, de sa.. etc men de är mäniskor de med dvs de vill inget hellre än at vi skall bli nöjda och hjälpta
Om det är mig du "pratar" med så har jag inte sagt något negativt om helpdesk, snarare tvärt om.
Användarvisningsbild
av ufriman
zenobia skrev:
ufriman skrev:Ofta lägs mycket skit på helpdesk, de sa.. etc men de är mäniskor de med dvs de vill inget hellre än at vi skall bli nöjda och hjälpta
Om det är mig du "pratar" med så har jag inte sagt något negativt om helpdesk, snarare tvärt om.
nä ett allmänt omdöme om helpdesk
Användarvisningsbild
av CarMan
jag tycker inte heller illa om helpdesk, jag bara försöker förklar för allmenheten att deras jobb inte är att utbilda eller felsöka på bilar med normala fel.

dom tar hand om konstiga saker. det finns regler för vad man får kontakta dom om & inte.
  • 1
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8

Bud från utländsk intressent för […]

Shims under "bladfjäder"

På Sweedspeed är det några som by[…]

Kör Ctek Njord med lastbalansering

Baklucka låser ej

Hej alla! har en v70-99 som bakluckan inte lå[…]