- fre 12 dec 2014, 20:55
Blir inte Led ramper igensnöade på vintern? Tänkte bara på att dom inte ger ifrån sig värme.
Moderator: Moderatorer
Gotlandsbästa skrev:Blir inte Led ramper igensnöade på vintern? Tänkte bara på att dom inte ger ifrån sig värme.När det gäller så här stora watt så blir dom rejält heta, så pass att dom kräver kylelement för att inte brinna upp i förtid.
ER skrev:Kan inte bli mycket mer diskret än detta och ändå lysa helt ok. Lycka till att ta MB:n framifrån som "ful" pga nedsänkta rampen mellan railsen vilket gav mig samma ideé.Jag har provat med ljus i denna position . Det blir rena katastrofen i Dimma/Regn/Snörök. Man lyser ju upp allt i luften framför föraren, Funkar bara i klar luft.
Lucif3r skrev:Ja, problemet med LEDs(som jag egentligen skulle nämnt i förra inlägget) är att dom har inte den där spridningsvärmen halogen har, så glasen blir inte uppvärmda på samma sätt.Eller om det finns någon avisnings spray? Som man sprayar på & sedan fäster inte snön.
LED blir varma, men omgivningen längre än 2cm ifrån dioden förblir sval. Och som sagt så har dom allra flesta dioder i dom storlekarna kylelement monterade också, vilka blir betydligt effektivare ju kallare det är ute(=mindre värme från dioden=ännu sämre spridningsvärme).
Hm, borde finnas värmeslingor i glasen tycker jag... Kanske man ska börja sälja och tjäna miljoner och gå i tidig pension