Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

joel80 skrev:Men herregud gubbstrutt!
Nej såklart inte alla har bilar som drar 0.6l.. Men det går att köpa sånna för en inte allt för dyr peng. Vår bil i familjen är en Hyundai i30 frå 2008.. Den köptes för ca 80k för ett par år sen och nu får man ge kanske 60k för en sån.. Den drar under 0.6l/mil.

De flesta (medianlön jag pratade om du vet) tjänar mer än vad jag och sambon gör. Jag prioriterar rätt stor del av disponibla inkomsten på bil, eftersom jag bor som jag gör, d.v.s en bra bit från storstan.

Om bränslet blir dyrare får folk prioritera mindre motorer.. För även äldre bilar drar mindre om man kan skippa 200+ hk.

Du verkar ha rätt bitter syn på världen.. Så den värld som du ser kommer jag nog aldrig se, det har du rätt i.

Jag gillar inte personangrepp.. Kan du inte försöka hålla dig till diskussion om ämnet? Jag kommenterar inte din skrivkunskap i mina inlägg, förutsätter att du slutar kommentera mina. (Och då också lägga ner kommentarer som ovan om att jag kommunicerar avföring.)

ang bitter syn på världen ja visst det kan bli så.

du har helt rätt i att du nog aldrig kommer att se det jag sett och varigt med om här och i andra länder du skulle kanske gå upp på kammaren ställa
dig på knä vid sängen och be för att du slipper se det jag sett och varigt med om (sånt man ibland vaknar mitt i natten av kallsvettig).
som sagt så länge du inte sett det jag sett osv snackar du och jag inte med varandra något mer alls från och med nu ( inga kommentarer frågor osv föröverhuvud taget från något håll) det har du mitt ord på och det kan du lita på.

resten tänker jag inte kommentera.

ha de så bra.

Med vänlig hälsning hasse.
ingesjo skrev:Det kom en beräkning vad trafiken kostade som satte många frågetecken i huvudet på oss alla…
[...]
Vi tyckte att det var ett sätt att ljuga med statistik ,, för man glömde stora bitar.
Såsom skatteintäkter med de som arbetade i hela kedjan från malmgruvorna i Kiruna ner till pojken som servade på bensinstationen med att rengöra framrutan åt tankande kunder (Joe det fanns då )
Alltså man glömde oxå skatteintäkterna från vår bilindustri som samtidigt var en av våra största export industrier..
Summa sumarum man försvarade sin kassako med vad som Peps sa,,det är falsk mattematik…
Den stora minusposten är att pengarna som betalar bensin och diesel
går ner i fickan på Putin som sedan köper vapen och våldtar Europa (Ukraina).
Regeringen ska nu köpa Gripenplan för 60 miljarder kronor,
eftersom "det allmänna säkerhetsläget" helt plötsligt är försämrat.

Där har du din minuspost, den hade du inte räknat med.
Gubbstrutt, jag vet inte vvad du varit med om.. Men nog har jag besökt rätt stor del av världen jag också (dock inte krigsområden om man inte räknar Kiev veckan innan det brakade loss...) Men att på nått sätt hävda ensamrätt på vad man får tycka i bensin och skattefrågan för att man sett mycket skit i världen går jag inte med på. Lägger du dig inte i mer så visst, men jag skulle inte ha nått emot att du kommenterar så länge du inte ger dig på personer utan håller dig till sakfrågan. Det är intressant att höra andras åsikter och tankar, så länge man slipper att de spottar en i ansiktet och förutsätter en massa saker om andra.
Tror det här inte kommer längre.

Gör ett test och säger som kungen.

Nu vänder vi blad.

Vad tror ni om en lättning i regel verket för att att bygga om befintliga bilar till mer miljövänliga. Givetvis med stränga avgaskrav innan det släps ut.

Jag tror det skulle främja många små uppfinnare som skulle komma på lösningar för en mer miljövänlig värd.

Som vätgasen som jag inte förstår varför den inte används. Dom eventuella problemen borde inte vara omöjliga att komma förbi. Såg i början av 90 talet ett program om en uppfinnare som byggt en egen vätgas anläggning som med vind och solkraft tillverkade vätgas för ca 10 mil om dagen till honom samt han hade byggt om sin Saab till vätgas drift med befintliga motorn. Vad hände med detta?
Någon som såg programmet?

Någon som vet om man skulle kunna tanka en vätgas bil i Sverige ?

http://teknikensvarld.se/provkorning-av ... -7-123008/
av rid54
@ Andis: Jagf tror det kunde vara en mycket bra delfaktor i att minska fossilberoendet. När man tänker på att det i måga fall skulle räcka med att byta spridare för att genomföra en etanolkonvertering (bara som ett exempel), så tror jag det finns en del potential i att vara mer positiv till förändringar i rätt riktning även av "helgodkända" bilar. Misstänker att bilindustrin inte är så entusiastisk, förstås...

Av de dimensionerna hade jag personligen valt 275/[…]

Oljeläckage

På undersidan av turbon sitter det ett r&oum[…]

Hundgrindar v70n

Hej. Jag söker Volvo original fästen til[…]

Köra EX90 med släp

Hej! Är det någon som har erfarenhet a[…]