Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av xerent
Det var inte MDN som jag kollade på. Min budet ligger någonstans 140-160 kkr, vilket räcker till en 08 med cirka 10k på mätaren. Jag räknar också med att behöva montera motorvärmare, vinge, tona rutorna, byta grill och dimljuskåpor samt spola växellådan :P bara det lär gå på ytterligare 25 kkr.

Exempelvis är detta ett tänkbart objekt...
http://mobil.blocket.se/jonkoping/Volvo ... m?ca=5&w=3
Användarvisningsbild
av simonhalmstad
V70 med knallröda stolar verkar extremt svårsålda så förra sommaren en T6 -08 som gått runt 18.000 mil för 129.000 och den låg ute jättelänge. Men gillar man röda stolar så kan man ju slå till. Men det kanske blir svårsålt den dag man ska sälja.
av Lövet
Den där röda inredningen skulle jag akta mig noga för om jag tänkt sälja vidare bilen nån gång.
Komplett skinninredning ligger dock runt 12-15k på bildelsbasen så är den tillräckligt billigt går det ju att byta.
Användarvisningsbild
av xerent
Då inga planer finns på att byta ut bilen inom en överskådlig framtid är röd klädsel snarare positivt eftersom bilen är svårsåld och jag då kan pruta som sjutton :wink: Vidare föredrar jag nog faktiskt röd klädsel över ljus klädsel, eftersom ljus klädsel blir så himla skitig och ful, och smuts samlas i veck och torrsprickor på två röda sekunder. Sen är röd frugans favoritfärg som sagt, så allt rött går hem hos henne. :D

Knallröd vet jag inte om den är, iofs. Ser mer mörkröd ut, ta denna till exempel:
Spoiler »
Användarvisningsbild
av xerent
XC90_Executive skrev:Den bilen har varit en demobil innan
Inte demo som i demolerad, väl? ;)
Är det egentligen positivt eller negativt att köpa en f.d. demobil?
av dissonans
Hur brukar du själv köra med en demobil när du är ute med den i 10-15 minuter? Först en kvart för att köra den varm, sen försiktigt gasa på lite? Eller bara bränna iväg hårt från handlaren?

Jag har sett vilket alternativ de flesta verkar välja iaf.. ;)

Demobil är big no-no i min värld.
Användarvisningsbild
av simonhalmstad
Knallröd va kanske lite överdrivet sagt av mig. Men det finns annan röd klädsel om jag kommer ihåg rätt, kommer inte ihåg vad den heter men den är mörkröd och har funnits som Dynnamic stolar till 70/80 serien.:)
av Lövet
Inte demobilar om det kan undvikas. Dissonans visar tydligt varför.

Det är möjligt att bilarna kanske "tål det" men slitaget är oerhört mycket högre än vad en bil med samma förare utsätts för.
  • 1
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 10
Hundgrindar v70n

Hej. Jag söker Volvo original fästen til[…]

Köra EX90 med släp

Hej! Är det någon som har erfarenhet a[…]

Vilken ratt? 240