Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

av Lövet
Jag väntar mest på en V40 T5 där volvo "av misstag" specat den med manuell låda :twisted:
Användarvisningsbild
av Guru
Lövet skrev:Jag väntar mest på en V40 T5 där volvo "av misstag" specat den med manuell låda :twisted:
Det finns många sådana roliga kombinationer men som aldrig kommer ut. S60N T5 (5cyl) med M66 (har kört den, synd att den inte finns "på riktigt"), Polestar med M66, listan är lång...
Användarvisningsbild
av DayDreamer
Såg för några år sedan en V50 08- som inte hade klimatanläggning (ECC) utan man fick välja fläkthastighet och luftriktning själv fanns ingen automatik. Blev väldigt förvånad för jag trodde det var standard i Sverige men den kan ju som sagt vart en importbil.
Användarvisningsbild
av fjohan82
DayDreamer skrev:Såg för några år sedan en V50 08- som inte hade klimatanläggning (ECC) utan man fick välja fläkthastighet och luftriktning själv fanns ingen automatik. Blev väldigt förvånad för jag trodde det var standard i Sverige men den kan ju som sagt vart en importbil.
dissonans skrev:Det var inte standard i V50 (30/40/50) basbil i Sverige.
Så ser det ut såhär, dvs "AUTO" på fläktvredet och hö/vä på temp.vredet finns inte. http://www.bildelsbasen.se/145-W641365.html
Användarvisningsbild
av DayDreamer
Jaha då var det att en vanlig standard/bas bil jag såg :)
fjohan82 skrev:
DayDreamer skrev:Såg för några år sedan en V50 08- som inte hade klimatanläggning (ECC) utan man fick välja fläkthastighet och luftriktning själv fanns ingen automatik. Blev väldigt förvånad för jag trodde det var standard i Sverige men den kan ju som sagt vart en importbil.
Så ser det ut såhär, dvs "AUTO" på fläktvredet och hö/vä på temp.vredet finns inte. http://www.bildelsbasen.se/145-W641365.html
Precis så ja tyckte att det kändes konstigt att det inte hade något auto läge :)
av skullen
En kollega har en lite annorlunda V70 2,0F kinetic -08 med hgvpaket 1, HP stereo, larm och vittinge halvläder(momentumklädseln).
Användarvisningsbild
av svergie2
skullen skrev:En kollega har en lite annorlunda V70 2,0F kinetic -08 med hgvpaket 1, HP stereo, larm och vittinge halvläder(momentumklädseln).
Måste undvika Xenon till varje pris du vet.. Bild
Användarvisningsbild
av Guru
skullen skrev:V70 2,0F kinetic -08 med hgvpaket 1, HP stereo, larm och vittinge halvläder(momentumklädseln).
Troligen med målet att hamna under ett visst baxbelopp eller budgettak. Har gjort motsvarande sak en gång. En kinetic med alla momentumtillval utom larm, armstöd i baksätet, sminkspegel på förarplats och utan belyst spegel på passargerarplats. Beställde alltså som tillval dimljus, läderratt, läderknopp, klädsel osv... Märkligt nog blev det billigare än att ta en momentum från början. Spenderade pengarna jag sparade (plus lite til) på sportchassi, fälgar, vinge teknikpaket och lack. Såg märklig ut på pappret men en jättetrevlig spec att leva med! Konstigt att den adrig dykt upp i denna tråden... :D
Användarvisningsbild
av fjohan82
Vet inte om det är en udda spec utan kanske mer en udda beställning i sitt sammanhang: S60 T6 VEA R-design som hyrbil hos Hertz. Tycker annars att det brukar vara Momentum/Summum med som mest i kombination med max D4/T4...
  • 1
  • 48
  • 49
  • 50
  • 51
  • 52
  • 100

Jo,bra med mellanservice men att det skulle p&arin[…]

Sport chassi

Hej alla Jag har en v70 momentum med sport chassi[…]

Laga rost Göteborg?

Akram Bil vid gamla Siba lagade min sådan […]