Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

av vjohnj
TommyP86 skrev:Svårt att driva ett beredskapslager som depå, säkerheten blir lidande.
Klart man kan.
Men eftersom I denna del av världen så lever man i woketopia/Unicornia land. Så har man inte beredskap på något sätt.
Användarvisningsbild
av poseidon
TommyP86 skrev: tor 24 feb 2022, 21:18 Betänk att en stor del av europa värms och elektrifieras med rysk gas, tror vi ens att den är till salu nästa år? Då skall den ersättas, vilket lär spilla över på alla energislag. Mvh amatörkillgissning på nätet.
Jag tror "vi har varit naiva" alt "vi såg det inte komma" kommer bli årets mest använda mening.

Nu hade det varit bra å ha några kärnkraftverk i södra Sverige och i Tyskland.....

Men som alltid, "höj skatten" så löser det sig. :sick:
Användarvisningsbild
av Allinug
Spännande att se vad priset blir imorgon. :-/ Då antar jag att det blir kö till bensinpumparna idag också…
av VolvoJull3
Fyllde två jeepdunkar igår, men man måste ju tanka nästa vecka likförbannat :-/
Användarvisningsbild
av Allinug
22 kr/l är ändå ganska billigt om man jämför med hur dyrt och krångligt det är att åka buss.
Användarvisningsbild
av Micce1980
@Allinug, Hehe. Ja eftersom vi annars behöver en bil finns det ingen anledning till att åka buss. Det blir dyrare, tar längre tid och framförallt är det otroligt opålitligt. Hade Skånetrafiken varit min bil hade den antagligen mystiskt försvunnit och hittats på havsbotten om många år i Trelleborg hamn eller så.

Mest spännande är att Tanka här verkar ha till skillnad mot tidigare lite bättre pris än konkurenderna ganska ofta senaste halvåret så har nästan besökt de var gång det behövts sedan dess.
Användarvisningsbild
av Allinug
Ja, och med Carpay på Tanka så rasar bonuscheckarna in. :-D
  • 1
  • 48
  • 49
  • 50
  • 51
  • 52
  • 93

Gör det XC70 till en ynklig bil? Hela bile[…]

Hej, Vill börja med att säga tack fö[…]