Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

av Lockis
Volvoold skrev:Folk har rätt att tycka vad dem vill men det är intressant att notera att även här i forumet, så verkar alla källor förutom etablerad ljugmedia,(lügenpresse på Tyska) misstänkliggöras, bara för att de tar fram en sida som politikerna helst vill gömma för folket.

Det är makalöst att folk inte fattar det är klart att det finns en jävsituation när riksdagen/regeringen bestämmer tex Public service budget. Det säger sig självt att det inte blir speciellt regimkritiska nyheter, eftersom risken är att budgeten minskas nästa beslutsperiod. Precis som om Volvo skulle beställa en återkommande undersökning från tex Teknikens värld, om hur driftsäkra Volvobilar är. Det känns inte som om det skulle bli alltför objektivt....

Man börjar förstå hur det fungerade i DDR samt östländer som Rumänien, Ryssland mm....

Det är klassikern, nämligen att skjuta budbäraren när budskapet är besvärligt.

Men det är fegt, ger inget förtroende, och framför allt; det löser inga problem.

Öppna gärna ögonen och se alla lögner som SVT mfl och de sju ansvariga riksdagspartierna kommit med de senaste åren

*Invandringen är lönsam, den räddar pensionerna.

*Det kommer inte troligen inte påverka priserna med reduktionsplikt.

*Storbritannien kommer få under när de lämnar du

*Det blir krig när Trump leder USA.
Det finns säkert fler.
Sju ansvariga? Det finns 8 partier i riksdagen. Inget parti är oskyldigt..

Men annars har du även fel kring PS. Detta är ju en fast belagd post. Inget som ändras då det inte finansieras av skatt. Vilket är anledningen till att dem kan hålla sig oberoende...
Användarvisningsbild
av MarcusJ
Lockis skrev: tor 24 feb 2022, 08:28Nej, men polisen vill inte stå med tomma bilar när kriget nu dragit igång, och kan påverka leveranser. Polisen skiter blanka fan i vad drivmedlet kostar, det är ju statlig skatt som finansierar detta :-D
Framförallt vill man inte stå med tomma tankar om kort- och betalningssystem inte fungerar. Det som är störst risk för är att dessa system störs och hackas.
Användarvisningsbild
av poseidon
MarcusJ skrev:
Lockis skrev: tor 24 feb 2022, 08:28Nej, men polisen vill inte stå med tomma bilar när kriget nu dragit igång, och kan påverka leveranser. Polisen skiter blanka fan i vad drivmedlet kostar, det är ju statlig skatt som finansierar detta :-D
Framförallt vill man inte stå med tomma tankar om kort- och betalningssystem inte fungerar. Det som är störst risk för är att dessa system störs och hackas.
Jag trodde nog att våra myndigheter hade någon form av beredskapslager. Typ 100kbm bensin i något bergrum ämnat för polisen.

Men efter pandemin så är jag inte förvånad om så inte är fallet..... :sick:
Användarvisningsbild
av Jallemet

poseidon skrev: Jag trodde nog att våra myndigheter hade någon form av beredskapslager. Typ 100kbm bensin i något bergrum ämnat för polisen.

Bensin och diesel av idag går ju inte att lagra, möjligen ren HVO och där är ju tillgången kraftigt begränsad redan och sen finns bensin från typ Aspen men hur bilen går på den soppan är oklart för mig.
Användarvisningsbild
av MarcusJ
poseidon skrev: tor 24 feb 2022, 16:28Jag trodde nog att våra myndigheter hade någon form av beredskapslager. Typ 100kbm bensin i något bergrum ämnat för polisen.

Beredskapslagren är sedan länge avskaffade, och några bergrum med bränsle finns inte. Den eviga freden infann ju sig efter att Sovjetunionen försvann...
Användarvisningsbild
av Allinug
Som det sett ut med köer på bensinmackarna idag, så verkar det som att de flesta tycker att det är bäst att fylla tanken. Det har också varit tomt i vissa pumpar.
av Lockis
poseidon skrev: tor 24 feb 2022, 16:28
MarcusJ skrev:
Jag trodde nog att våra myndigheter hade någon form av beredskapslager. Typ 100kbm bensin i något bergrum ämnat för polisen.

Bensin lagrar inte väl.
Användarvisningsbild
av poseidon
Det går ju utmärkt att ha rotation på ett beredskapslager.

Man tar från lagret med en tankbil och fyller på med en annan.

Större polisstationer skulle ju kunna ha mindre depåer oxå där de tankar bilarna.
Användarvisningsbild
av TommyP86
Svårt att driva ett beredskapslager som depå, säkerheten blir lidande.

Sen tror jag nog att priset vi såg idag är årets lägsta pris. Ryssland står väl för runt 10 procent av vår olja, det var otroligt mycket mer bara för några år sedan så lyckligtvis har vi inte så stor exponering där.
Så en 10% höjning är verkligen minimum, sett över tid blir den otroligt mkt högre. Betänk att en stor del av europa värms och elektrifieras med rysk gas, tror vi ens att den är till salu nästa år? Då skall den ersättas, vilket lär spilla över på alla energislag. Mvh amatörkillgissning på nätet.
  • 1
  • 47
  • 48
  • 49
  • 50
  • 51
  • 93

Är där inga felkoder är det tä[…]

245 Turbo

Musbo i filterboxen???

Svårlösta vibrationer

För mej hjälpte det att ta bort alla […]