Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

av ravestream
Förutom att se saker med denna.. Vad kan man ändra ?
kör en v70 2010.

Kan man tex få på mjukvaran för parkeringsassistans fram osv ? Ändra nått gällande motorstyrning ? (med tanke på att någon pratade om att sälja ppc box)

Sen på BSR sida står:
Bilar som har gjort Volvo service 2,0 måste avkodas innan PPC (Frågan är kan jag avkoda med denna)
av JohnB
ravestream skrev:Förutom att se saker med denna.. Vad kan man ändra ?
kör en v70 2010.

Kan man tex få på mjukvaran för parkeringsassistans fram osv ? Ändra nått gällande motorstyrning ? (med tanke på att någon pratade om att sälja ppc box)

Sen på BSR sida står:
Bilar som har gjort Volvo service 2,0 måste avkodas innan PPC (Frågan är kan jag avkoda med denna)
Tror det mesta som går ändra är avhandlat i denna eller i andra trådar men det jag hittat som går ändra på min C30 är temp på stolsvärmen, köra dpf regenerering, stänga av automatiskt halvljus på 0 och nollställa ett antal räknare för serviceintervall. Vad jag förstår kräver allt det roliga som bränsleadaption, turbotryck och eftermontering av utrustning att man köper mjukvara av Volvocars. Om man är nog begåvad inom programmering kan man säkert ladda in egen mjukvara i bilen men att riskera att omvandla min bil till ett bojsänke för 200k är inte min grej :) .

/John
av ravestream
JohnB skrev:
ravestream skrev:Förutom att se saker med denna.. Vad kan man ändra ?
kör en v70 2010.

Sen på BSR sida står:
Tror det mesta som går ändra är avhandlat i denna eller i andra trådar men det jag hittat som går ändra på min C30 är temp på stolsvärmen, köra dpf regenerering, stänga av automatiskt halvljus på 0 och nollställa ett antal räknare för serviceintervall. Vad jag förstår kräver allt det roliga som bränsleadaption, turbotryck och eftermontering av utrustning att man köper mjukvara av Volvocars. Om man är nog begåvad inom programmering kan man säkert ladda in egen mjukvara i bilen men att riskera att omvandla min bil till ett bojsänke för 200k är inte min grej :) .

/John
Tack för ett bra utförligt svar.. Tittade lite i tråden.. men det var många sidor med saker som jag kan inte installera med win 7 osv. :)
Användarvisningsbild
av Loppan78
Droopy skrev: Låter märkligt att du inte fått det att fungera på någon licens, har själv kört Vida på två W7 och 1 xp och 1 Vista burk utan probs.
Är du säker på att det inte är något annat som saknas i burken?
Det är inte så märkligt eftersom det är fel versioner av operativsystemen han provat med. XP Home, Win 7 Home Premium osv.
I dom versionerna fungerar det inte.
av kamilenski
Loppan78 skrev:
Droopy skrev: Låter märkligt att du inte fått det att fungera på någon licens, har själv kört Vida på två W7 och 1 xp och 1 Vista burk utan probs.
Det är inte så märkligt eftersom det är fel versioner av operativsystemen han provat med. XP Home, Win 7 Home Premium osv.

Tänkte precis skriva det. Så är det. På pricken!
av Droopy
kamilenski skrev:
Loppan78 skrev:

Tänkte precis skriva det. Så är det. På pricken!
Ok, fattade aldrig att det rörde sig om 7 Home licenser.
av zamberg
hej alla!!
jag vill berätta att jag har lyckats att installera vida 2012a på win7 ultimate. inga konstigheter, bara att man behöver ett "tomt" ny installerat os.så enkelt är det.hoppas det kan hjälpa andra. :D
av staffanlind
Hej, jag har en Vida med Dice men har ett problem, efter den har läst ut bilen så står det att den är nedkopplad där volt och tändningspos. ska vara och den är röd,ska ju vara grön. Nån som har en aning om vad det kan vara? Mycket tacksam för svar.
  • 1
  • 43
  • 44
  • 45
  • 46
  • 47
  • 241

https://www.youtube.com/watch?v=HVMqc05XYHs Liten […]

https://www.jagrullar.se/forum/viewtopic.php?f=15&[…]

Vilken bränslebox passar?

984 är väl en nyare 940 om jag inte minn[…]

Jag gjorde nyligen en dagsresa på 140 mil me[…]