Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Loppan78
Jonas_latt skrev: Prövade detta men hittade aldrig inställningen för varselljus med detta va på en v70 ll -08 de kanske inte har den funktionen?
Nä det har den nog inte. Förutsätte att det gällde en P2 bil då denna forumsdelhandlar just om dessa modeller.
av kamilenski
Nu har jag matat datorn med Windows7 home + XP sp3 med dual boot via GRUB.
FUNKAR OK. Allt är uppdaterat. Men VIDA skriker att min datorn uppfyller inte kraven!
Har 40Gb ledigt på C: och 4Gb RAM.
Något annat jag bör göra?
Kanske måste slänga ut W7 helt?

Bild

Kollade log filen.
09:16:10 [ERROR] Not a supported operating system Installation was aborted.

Skulle inte XP sp3 vara ok?
av zwampen
kamilenski skrev:Nu har jag matat datorn med Windows7 home + XP sp3 med dual boot via GRUB.
FUNKAR OK. Allt är uppdaterat. Men VIDA skriker att min datorn uppfyller inte kraven!
Har 40Gb ledigt på C: och 4Gb RAM.
Något annat jag bör göra?
Kanske måste slänga ut W7 helt?

Bild

Kollade log filen.
09:16:10 [ERROR] Not a supported operating system Installation was aborted.

Skulle inte XP sp3 vara ok?
Vad har du för processor?
av kamilenski
Pro?
Då får man uppgradera :( Pengar igen...

Bild
av JohnB
kamilenski skrev:Pro?
Då får man uppgradera :( Pengar igen...

Bild
Eftersom du bevisligen inte har några moraliska betänkligheter på att använda VIDA illegalt och XP är ett närmast antikt OS så är det nog bara att skaffa en fulversion av XP och köra så det ryker 8) .

För att inte kasta sten i glashus så vill jag betona att jag kör pirat-VIDA själv men har faktiskt en helt laglig licens för XP pro från ett datorköp för massor av år sedan så jag dömer ingen :) .

/John
av kamilenski
Har själv XP, Vista, 7 licenser. Som jag betalade för. Dock ingen funkar med DEN Vida. Os vill jag ha vitt!
av Droopy
kamilenski skrev:Har själv XP, Vista, 7 licenser. Som jag betalade för. Dock ingen funkar med DEN Vida. Os vill jag ha vitt!
Låter märkligt att du inte fått det att fungera på någon licens, har själv kört Vida på två W7 och 1 xp och 1 Vista burk utan probs.
Är du säker på att det inte är något annat som saknas i burken?

Year / Date: 2012
Version: 2012A
Developer: Volvo Cars
Language: Multilingual

System Requirements: Windows XP Professional SP3, Vista Buisness SP1, Windows 7 Professional, running SQL Server.
Does not work with firewalls and antivirus software.
RAM must be at least 2 GB.
Video resolution of at least 1280 * 800. At least 20G free space IE8
  • 1
  • 42
  • 43
  • 44
  • 45
  • 46
  • 241

https://www.youtube.com/watch?v=HVMqc05XYHs Liten […]

https://www.jagrullar.se/forum/viewtopic.php?f=15&[…]

Vilken bränslebox passar?