Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av joel80
För rökning orsakar ju inga kostnader... cancer och kol-vård är helt gratis...

:roll: :lol: :lol:
Senast redigerad av 1 joel80, redigerad totalt 0 gånger.
Användarvisningsbild
av Derank
intruder1400 skrev:
Derank skrev:
tuuurbo skrev:Hej

Jag är ingen DIESEL HATARE

Ger bara min upplevelse till alla.

Jag hade en helt ny DIESEL AUDI 2.0 TDI 2009 par år sen.
Jag brukar röka cigg utanför bilen, ha bilen i gång om det är vinter.
Står nära bilen.,
Jag får ont i huvudet och mår illa varenda gång.
Det är Dieseln
Bilen var helt ny.

Detta händer även med alla Diesel bilar. Bekantas , taxis, mfl.
Aldrig med bensinbilar.

Vad kan det bero på`?

Förut var bussar diesel , blev illamående på vissa större stationer i storstäder då när flera bussar stod på tomgång.
Samma med lastbilar.

Vet om par till som känner lika.

Är det olja eller vad är det för skit som får vissa må dåligt?
Huvudvärk, lite yr , trött blir man

Själv har jag lite svårt med Diesel, de andra jag känner har mindre svårt, men dom märker det.
Det går över ganska fort.
Men har man varit där flera lastbilar står stilla med dieselmaskiner igång så blir det jobbigare, kan sitta par timmar

Utöver detta med hälsa,
Jag gillade vridet i Audin, coolt
Men jag måste erkänna det skakade lite , och det lät illa även om det var ny bil.
Det luktar inte gott heller när de står stilla.
För en äkta bilentusiast tror jag inte Diesel är grejjen. Jag menar råbildårar nu.
Bensin är läckert, tyst, skakfritt, luktfritt. Erkänn.
Och det är äkta kraft, inte falskt. I början bara
Bensin kan man köra och varva ut även.

Men kör man massor, och vill ha kraft i början utan en massa trimmande, och inte mår illa av det, då är ju Diesel bra.

Varför kommer det förbjudas? Är det giftigt?
Jag mår inte bra av att vara nära en Dieselbil par minuter.
Få har detta problem tror jag. Av dom 50tal man pratat med har endast 2 utöver mej känt det

sluta rök, där har du problemet, nikotin och dieselavgaser ger i kombination huvudvärk
1+ på den ;-) Om folk kunde sluta o röka så skulle nästa hela diesel problem vara borta ! Men det erkänner väl aldrig regeringen :-)
[SMILING FACE WITH OPEN MOUTH][SMILING FACE WITH OPEN MOUTH][SMILING FACE WITH OPEN MOUTH][SMILING FACE WITH OPEN MOUTH][SMILING FACE WITH OPEN MOUTH][SMILING FACE WITH OPEN MOUTH][SMILING FACE WITH OPEN MOUTH][FACE WITH TEARS OF JOY][FACE WITH TEARS OF JOY][SMILING FACE WITH OPEN MOUTH]
Användarvisningsbild
av VolvoB20
Det dör ju runt 20.000 per varje år av akohol och rökning. 300 av bilavgaser.

Så politikerna borde inte få ta ordet bilförbud i sin mun innan man rensat upp samhället och fått bort alkohol o tobak.
Användarvisningsbild
av joel80
Fast nu sätter du två problem mot varandra som inte är en motsättning, samt att problemet av bilavgaser och uppvärming av klotet är något större än att 20k dör av rökning.
Man behöver inte göra det ena eller andra. Rökning och att ett tiotusental dör samt att alkohol kan föra med sig våld och drabba tredjepart är såklart hemskt, men om man ska gå på vad vetenskapen säger handlar utsläppsproblemet snarare om många miljoners liv om det går som det verkar med klimatet.. :/

Var får du förresten siffran 300st ifrån? Känns ju som att det dör fler än så varje månad i vissa länder som har de värsta smog-problemen. (Typ Kina mm..)
joel80 skrev:Fast nu sätter du två problem mot varandra som inte är en motsättning, samt att problemet av bilavgaser och uppvärming av klotet är något större än att 20k dör av rökning.
Man behöver inte göra det ena eller andra. Rökning och att ett tiotusental dör samt att alkohol kan föra med sig våld och drabba tredjepart är såklart hemskt, men om man ska gå på vad vetenskapen säger handlar utsläppsproblemet snarare om många miljoners liv om det går som det verkar med klimatet.. :/

Var får du förresten siffran 300st ifrån? Känns ju som att det dör fler än så varje månad i vissa länder som har de värsta smog-problemen. (Typ Kina mm..)
Nu beror inte Kinas smog pga bilar
Användarvisningsbild
av joel80
Nej inte bara, det är till stor del koleldning också. Men bilar har en stor del i det, det är ju en av anledningarna till att dom införde varannandagsförbud (med ojämna och jämna regnummer varanan dag) samt att dom satsar sjukt mycket på elbilar.. samtidigt som dom försöker få bort så många kolkraftverk som möjligt.. till en början från städerna.
av andersuw
Jaha. Så hur väger du situationen på Hornsgatan (det enda stället i landet där vi understundom passerar EU:s gränsvärden för god luftkvalitet) mot CO2-utsläppen? Om vi stänger av Hornsgatan för allt annat än boendetrafik och transporter till/från Hornsgatan, vore det OK? Något mer?
Senast redigerad av 1 andersuw, redigerad totalt 0 gånger.
Användarvisningsbild
av joel80
Vad yrar du om? Jag vägde inte situationen på Hornsgatan mot något allt.. Jag har inte nämnt Hornsgatan och jag har inte vägt smogproblemet mot Co2-utsläppen. Du greppar efter halmstrån för att försöka attackera allt jag säger nu. Otrevligt och jävligt barnsligt.
av andersuw
"Yrar om ... greppar efter halmstrån ... attackera allt jag säger nu ... otrevligt och jävligt barnsligt". Ser och hör du överhuvudtaget vad du själv säger längre eller hur du uppträder mot andra?

"Satsar sjukt mycket på elbilar". Menar du att detta inte har några implikationer för CO2-utsläppen? Det innebär ju att det släpps ut avsevärt mer CO2 än vad som annars skulle vara fallet.
  • 1
  • 42
  • 43
  • 44
  • 45
  • 46
  • 164
Läcker spolarvätska avstängd

Jag kanske tolkat det fel. Men tänker på[…]

Stolsrygg knakar/ låter

Det enda "problemet" jag märkt med […]

Jag får vänta ett tag, har inte hunnit […]