Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av joel80
GT-mannen: Du funderade inte på att läsa bara ett par av dom senaste inläggen på sidan? Domen kom den 21:a.. se 4 inlägg ovan ditt. ;)
av Sharkbait
Hastighetsmätaren via gpsen visar 5 km/h + fel på Blackvue mot bilens hastighetsmätare. Är det en diff man får räkna med?

Hur mycket "fel" visar era?
Användarvisningsbild
av Steffe3
Inte jämfört med kameran, men hastighetsmätaren i bilen är +6 fel på vintern och +3 fel på sommaren för mig. Borde vara ungefär samma diff i kameran.
Användarvisningsbild
av joel80
I kameran är det GPS-hastighet som visas, alltså den korrekta.
Bilens hastighetsmätare visar alltid lite för mycket. Den han diffa 10% från exakt hastighet åt det hållet men får absolut inte visa för lite, så det brukar vara lite marginal. Marginalen ändras beroende på vad du har för däck... rullomfånget påverkar.

Om du kollar hastigheten på Blackvue och jämför med en GPS ska du se att den stämmer rätt bra.
Användarvisningsbild
av joel80
Hur mycket menar du att höjdskillnader skulle påverka? Det är få vägar som har backar med större lutning än 10 grader.. Menar du att det påverkar märkbart???
Användarvisningsbild
av BlackXS
Vad rekommenderar ni för en bra dashcam som inte kostar skjortan? jag funderar på att invenstera i två såna här och sätta i v70'n en i framrutan o en i bakrutan

http://www.banggood.com/GS90C-Ambarella ... mds=search

haft en liknande sånhär tidigare; http://www.banggood.com/1080P-HD-Mini-C ... s=category

kvaliteten på den jag haft tidigare såg ut såhär från de video ja laddat upp.

Användarvisningsbild
av joel80
Och vad är det där för kameror då?

Jag har en Blackvue Dr650gw som front kamera.. Men den kostar rätt mkt.. Runt 2500kr för singelkameramodellem. Finns för ca 3300kr med dual.. Där man får med bakåtkamera i samma paket.

Fördelen med lite dyrare kamera är väl dels att man då ofta får med GPS.. Och alltså kan se hastighet och position.
Sen klarar min Blackvue mörker väldigt mycket bättre än den billigare G1-HD har jag som bakåtkamera.
Användarvisningsbild
av Paglar
Jag köpte en Blackvue DR650-s på black friday, det skall bli intressant att se om det blir någon förbättring mot den gamla Jobo carcam. Jobo-kameran har ju krånglat mycket, är nu inne på tredje kameran.
  • 1
  • 42
  • 43
  • 44
  • 45
  • 46
  • 66

Fungerar temperaturmätaren som den ska? Om mo[…]

Här finns mer:. Prova googla på Volvo P[…]

Ja det ser ut som en P3. T.ex. PBM (parking brake […]

Hej jag har en volvo s70/ 2000 Har besiktat bil[…]