- ons 02 okt 2024, 21:45
Camel skrev:Handlar inte kraven om att uppnå klimatmålen? Med nuvarande politik gör vi tydligen inte det på någon punkt. Med tidigare politik har vi varit på rätt väg. Man kan ju inte komma undan att vi har ett betydligt sämre utgångsläge nu än för ett par år sen.joel80 skrev:Många länder hade värre problem än oss, pengarna under krisen gick väl till att försöka hjälpa och hindra spridningen i andra länder också? Att vi nu har möjlighet att även få tillbaka en stor del (40 miljarder är mycket tycker jag) borde vara något regeringen borde sträva efter. Vi är tydligen det enda landet som inte ansökt om pengarna.Jag håller med dig om att i svåra lägen bör länder som kan bidra mera göra det. Men det berättigar inte en osaklig diskussion med rena rama skitargument och skylla på nuvarande regering. Det var i huvudsak andra partier som röstade ja till att skänka 110 miljarder. Det anser jag vara stöd nog. De pengarna visste man från början att man aldrig skulle få tillbaka. Det var ett rent bidrag från Sverige. Att man nu klagar på regeringen att de 40 miljarderna är i fara pga ej uppfyllda klimatmål är rent ut sagt en sandlådeargumentation när man beaktar Sveriges ställning i utsläppsligan rent faktamässigt. EU borde betala tillbaka 40 miljarder utan att Sverige ens lämnar in ansökan eftersom vi kvalificerat oss för länge sedan jämfört med nästan alla andra länder inom EU. I verkligheten. Vi har helt enkelt inkompetenta politiker som är konflikträdda och som inte vågar (eller inte vill?) ställa krav. Det gäller i princip alla partier.
Polestar 2 Dual Motor MY24
Hyundai Ioniq electric 2018
Såld: Polestar 2 Dual Motor MY21
Såld: V60 T4F Summum MY12
Såld: V60 D5 TE Summum MY16
Såld: V70 D3 DE MY13
Hyundai Ioniq electric 2018
Såld: Polestar 2 Dual Motor MY21
Såld: V60 T4F Summum MY12
Såld: V60 D5 TE Summum MY16
Såld: V70 D3 DE MY13