Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

av Tette
Hej allihopa!
Vänder mig till expertisen här :wink:
Står i valet och kvalet mellan en Blackvue DR650GW och en DR350FHD, det skiljer visserligen inte många kronor dem emellan men ser i dagsläget inget behov av wifi och gps (jag vet ju oftast vart jag är :D ). Rent prestandamässigt verkar de vara ganska lika, lite bättre bildkvalité på 650 om jag förstått det rätt..
Något annat som skiljer dem åt? Är helt grön på detta men varit sugen länge. Vilken skulle ni rekommendera som instegsmodell?

Tacksam för svar

Tette
Användarvisningsbild
av joel80
Jag har aldrig kört DR350, men har DR650 nu. Det jag stör mig lite på är att den ibland är lite överexponerad. Och jag har på "mörkaste" inställningen. Det går inte att minska bländaren från normalläget, bara göra den ljusare.
Det här inträffar i starkt solljus då vägen är relativt ljus.. Så det är inte ett ständigt problem.. Men lite störande. Vet inte om jag bara haft otur med min kamera, jag har inte hittat nån info om problemet på supportforumen vilket man brukar göra om det är många som har det.
Användarvisningsbild
av snepo
önskar jag hade haft en dashcam idag.En bil körde om fyra bilar tvåfilig väg 90 väg.Den sista bilen han/hon körde om var på toppen på ett backkrön.Låg jämsides på toppen av krönet.Sen slängde han/hon sig in precis framför bilen han körde om.Bromsade hårt,såg väl fartkameran längre fram.Jag saktade in när han for förbi,tänkte nu smäller det.Vill ju vara så långt ifrån som möjligt.Efter fartkameran gasa han på igen,försvann som en avlöning.
av spuzz
Alltid kul med dina uppladdningar @joel80!

Sitter själv i planerna på att skaffa, kommer dagligen börja pendla mellan Kungsbacka - Torslanda vilket kommer troligtvis generera en hel del klipp med tanke på hur kassa Göteborgarna är i trafiken. Är det någon på forumet som har en kamera liggandes och vill bli av med den?
Användarvisningsbild
av Mabuse
malajo skrev:Står ju att G1W vara stödjer minneskort upp till 32gb. Men har nån testat större minne?
Vet att jag hade nån mobil som funkade med större än vad det stod att den stödde.
Jag har satt i en 64GB i min, och den har inte protesterat ännu. Provkörde den lite innan jag satte den i bilen, men har inte vittjat filerna ännu. Kanske gör det i helgen. Men initialt protesterade den inte.

Edit: Det verkar funka. Jag har inte fyllt kortet ännu, men har inga problem att kopiera ur inspelade filer.
av spuzz
Fick hem min G1WH-T häromdagen, jädrar vad svårmonterad den kändes för att undvika fånga "svarta lådan" i kameran och ändå sitta rätt osynligt..
Användarvisningsbild
av grillchips
In med en class10 bara så ska det vara lugnt. De är så billiga idag ändå.
av Sharkbait
rillchips skrev:In med en class10 bara så ska det vara lugnt. De är så billiga idag ändå.
Så den är alltså inte lika känslig som en Gopro som kräver typ SanDisk Extreme Pro för att inte balla ur. Då kanske det räcker med SanDisk Ultra class 10.

De svenska sidorna säger att den stödjer max 64GB men på blackvue hemsida upp till 128GB. Någon som kör med så mycket?
  • 1
  • 39
  • 40
  • 41
  • 42
  • 43
  • 66

Använder Milenco Aero till XC40. Tror att det[…]

XC70 D4 awd, D5244T17. Lurar på om vevhusve[…]

@MKV70 , Har du någon uppdatering, upplever[…]

Brainys V60

Känns orimligt att det där ska kunna ses[…]