Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

Sunschreem skrev:
Just den kvällen stog vi med avstängda bilar på maxi, bortsett dom som åkte till o ifrån. Jag körde en 100% orginal volvo 944, inte ens tonade rutor. Polisen lär ju veta när krogarna i staden dom patrullerar stänger. Och att kommande timme kan mycket hända i staden.
Dom vet också hur motorburna ungdomar brukar agera på kvällarna och nätterna på stora parkeringsplatser. Inne i stan har handlarna tvingats spärra av parkeringarna när butikerna är stängda, annars förvandlas de till buskörningsplatser och soptippar på nätterna. Det sker rätt många olyckor på kvällar och nätter bland ungdomar som överskattar sin förmåga att framföra motorfordon. Det är inte heller helt ovanligt att det är alkohol med i bilden, precis som när fylleskallarna på krogen pucklar på varandra. Så... det är gott att polisen håller koll på både potentiella buskörare och fylltrattar på krogen.
llesrof skrev:
Sunschreem skrev: Tacka fan för att jag flyttat från Motala och slipper dessa vitaminberikade ärthjärnor på två hjul varje år! 2008 när ajg tog körkort var det gott om bilar på stan en fredagskväll. Men sist jag åkte där så såg jag max en bil. Polisen har effektivt satt p för allt motorintresse i den staden. Men att jaga snorungar i en trött 740 är tydligen viktigare än den tjej som blev våldtagen mitt i centrala motala halv tre på en fredagsnatt. Är det inte där och då poliser ska göra lite nytta? Poliser är sveriges största kriminella organisation, med ett maktmissbruk som skulle leda till mass-demostrationer i andra länder. Det är så underbart att bo där jag ser en polis i månaden. Och inte gnäller dom på mina xenon-p.ljus heller!
Om polisen vetat att den där tjejen skulle våldtas just där så hade de nog prioriterat att fånga våldtäktsmannen istället för att jaga dig. Nu vet jag inte vad du hade gjort för att dra till dig polisens uppmärksamhet, men vi kan ju vända på resonemanget; om snorungarna inte drog till sig uppmärksamheten från polisen så kunde polisen koncentrera sig på att finka riktiga busar istället för småglin som stesar runt i sina bilar. Ja, om det nu är trafikpolisens jobb att jaga våldtäktsmän. Personligen tycker jag att det är bra att polisen inte låter småbrott passera obemärkt. Brott skall aldrig löna sig.

Jag kommer ihåg dom jag stötte på en full kille som körde omkring i en bil med yxa. När jag ringde polisen så sa dom att dom kommer om en kvart, gick betydligt fortare när jag sa att då kan jag likagärna slå ihjäl helvetet själv. Då passade det minsann! Polisens prio tycker jag minst sagt är spännande, en annan sak jag reagerat på är att poliser häruppe i bollnäs ser allmänt gladare ut i bilarna när man möter dom. I motala blänger dom mest surt. Dom kanske inte fått något på länge vad vet jag...men vem vill gå till sängs med en sån tjurskalle..
Linqid skrev:
Sunschreem skrev:...
Hur gammal är du egentligen? Du resonerar som en tonåring som blivit av med sin trimmade moppe. Jag har aldrig blivit dåligt bemött av en polis, och det säger kanske mer om dig än om poliser. Att du dessutom raljerar om att polisen är en kriminell organisation som utövar maktmissbruk, och att det skulle leda till massdemonstrationer utomlands säger väl allt... Har du varit utanför Sveriges gränser? Vi ska vara mycket glada över den polis vi har. Korruptionen är extremt låg, "kårandan" inte alls lika stark och kontrollen betydligt bättre.
Kårandan är inte stark, är det därför en kvinnlig polis fick sparken för att hon "tjallade" på sin kollega?

Hur polisen bemöter mig säger inte ett skit om mig som person. Jag bemöter kvinnliga och manliga precis likadant, skillnaden är att dom kvinnliga bemöter en trevligt tillbaka. Kan du förklara varför så vore det ju bra?

Om inte annat kan du ju ta en titt på klippet där en polisbil jagar en mc uppe i stockholm som slutade med att mc-föraren dog. Jag försvarar inte att han drog ifrån dom, men deras beteende i bilen var stundtals allt annat än profesionellt.

Kom och tänka på ett klipp som jag tycker beskriver bra hur manliga poliser i motala uppför sig imellanåt, därmed inte sagt att alla är såna och tur är det.

Kanske ska slå en drill genom rutan nästa gång o se om det är okej eller? ;D

Senast redigerad av 1 Sunschreem, redigerad totalt 0 gånger.
Fartdåre skrev:
llesrof skrev:
Sunschreem skrev: Tacka fan för att jag flyttat från Motala och slipper dessa vitaminberikade ärthjärnor på två hjul varje år! 2008 när ajg tog körkort var det gott om bilar på stan en fredagskväll. Men sist jag åkte där så såg jag max en bil. Polisen har effektivt satt p för allt motorintresse i den staden. Men att jaga snorungar i en trött 740 är tydligen viktigare än den tjej som blev våldtagen mitt i centrala motala halv tre på en fredagsnatt. Är det inte där och då poliser ska göra lite nytta? Poliser är sveriges största kriminella organisation, med ett maktmissbruk som skulle leda till mass-demostrationer i andra länder. Det är så underbart att bo där jag ser en polis i månaden. Och inte gnäller dom på mina xenon-p.ljus heller!
Om polisen vetat att den där tjejen skulle våldtas just där så hade de nog prioriterat att fånga våldtäktsmannen istället för att jaga dig. Nu vet jag inte vad du hade gjort för att dra till dig polisens uppmärksamhet, men vi kan ju vända på resonemanget; om snorungarna inte drog till sig uppmärksamheten från polisen så kunde polisen koncentrera sig på att finka riktiga busar istället för småglin som stesar runt i sina bilar. Ja, om det nu är trafikpolisens jobb att jaga våldtäktsmän. Personligen tycker jag att det är bra att polisen inte låter småbrott passera obemärkt. Brott skall aldrig löna sig.
Jag tror att Polisen var på stationen och pissade. Inte var de ute och
jagade motoriserade terrorister inte...

För ironins skull så kan man pissa ca 50 meter ifrån där hon blev våldtagen. Kostar fem spänn och så illa betalt har dom nog inte. Om inte annat får man väl planera lite? Inte häva i sig vatten precis innan man kliver på ett pass. Däremot dricka vatten eller vad dom nu vill ha under passet.
Sunschreem skrev:
Fartdåre skrev:
Jag tror att Polisen var på stationen och pissade. Inte var de ute och
jagade motoriserade terrorister inte...

För ironins skull så kan man pissa ca 50 meter ifrån där hon blev våldtagen. Kostar fem spänn och så illa betalt har dom nog inte. Om inte annat får man väl planera lite? Inte häva i sig vatten precis innan man kliver på ett pass. Däremot dricka vatten eller vad dom nu vill ha under passet.
Bra att du kan... :roll:

Har du gått i uniform med tolv kilo utrustning i bältet och på det hjälm och annat som kan behövas för tillfället, mitt i sommaren ?
Har du i ditt arbete blivit kommenderad till en post du inte får lämna förrän nån säger till dig? Tror inte det...
Tänk om din chef säger till dig att stå och stirra på en maskin i tio timmar utan att du får lämna platsen.
Låter du bli att dricka då så du tillslut svimmar? Du gör det som krävs för att klara ditt jobb även om det innebär
att du måste pissa i en flaska eller en buske.
Kanske inte förresten. Du springer till facket och skriker om orättvisor. Precis som här....

Fel, frustration, ilska drabbar alla oavsett yrke eller samhällsklass. Alla stirrar på Polisen för minsta lilla.
Gör det själv, bli polis vet jag!
Sunschreem skrev:
Linqid skrev:
Sunschreem skrev:...
Hur gammal är du egentligen? Du resonerar som en tonåring som blivit av med sin trimmade moppe. Jag har aldrig blivit dåligt bemött av en polis, och det säger kanske mer om dig än om poliser. Att du dessutom raljerar om att polisen är en kriminell organisation som utövar maktmissbruk, och att det skulle leda till massdemonstrationer utomlands säger väl allt... Har du varit utanför Sveriges gränser? Vi ska vara mycket glada över den polis vi har. Korruptionen är extremt låg, "kårandan" inte alls lika stark och kontrollen betydligt bättre.
Kårandan är inte stark, är det därför en kvinnlig polis fick sparken för att hon "tjallade" på sin kollega?

Hur polisen bemöter mig säger inte ett skit om mig som person. Jag bemöter kvinnliga och manliga precis likadant, skillnaden är att dom kvinnliga bemöter en trevligt tillbaka. Kan du förklara varför så vore det ju bra?

Om inte annat kan du ju ta en titt på klippet där en polisbil jagar en mc uppe i stockholm som slutade med att mc-föraren dog. Jag försvarar inte att han drog ifrån dom, men deras beteende i bilen var stundtals allt annat än profesionellt.

Kom och tänka på ett klipp som jag tycker beskriver bra hur manliga poliser i motala uppför sig imellanåt, därmed inte sagt att alla är såna och tur är det.

Kanske ska slå en drill genom rutan nästa gång o se om det är okej eller? ;D

Det kommer alltid finnas kåranda i alla poliskårer, på samma sätt som det finns det i många andra yrken där man jobbar tillsammans i grupp i svåra situationer. Exempelvis brandmän. Men, jämför man med stora delar av världen, har vi en väldigt professionell poliskår med låg korruption. Det ska vi vara glada över.

Du får gärna bifoga en källa som bekräftar att en kvinnlig polis fick sparken på grund av kårandan.

Det klippet har jag sett. Syftar du på den minuten som Kalla Fakta valde att klippa ut eller hela klippet, som är ca en timma långt? Jag har nämligen sett hela, och har inget att anmärka på vad poliserna i filmen säger. Att slänga ur sig en svordom i stridens hetta om en framförvarande bilist är inget annat än normalt, och något säkert både du och garanterat jag gjort många gånger. Nu vet jag inte hur bra koll du har, men även poliser är människor. Tro det eller ej.
Nu vet jag inte åldern på alla skribenter här men jag tror att jag talar för många då jag säger att med åldern lär man sig att uppskatta poliser och deras arbete. Då jag var 18bast tyckte jag ochså mest att det var snutjä**** överallt som bara villa jävlas med mig när jag gång på gång åkte på 6 timmars trots att jag bara hinkat tio bärs och en marinella och minsann tyckte att jag var fullt kapabel att själv krypa hem på alla fem.

Och burna skiten ur en gammal 142a på gågatan, det måste man ju få göra, eller åka motorcyckel på bakhjulet genom hela stan i hög fart.............
Droopy skrev:Nu vet jag inte åldern på alla skribenter här men jag tror att jag talar för många då jag säger att med åldern lär man sig att uppskatta poliser och deras arbete. Då jag var 18bast tyckte jag ochså mest att det var snutjä**** överallt som bara villa jävlas med mig när jag gång på gång åkte på 6 timmars trots att jag bara hinkat tio bärs och en marinella och minsann tyckte att jag var fullt kapabel att själv krypa hem på alla fem.

Och burna skiten ur en gammal 142a på gågatan, det måste man ju få göra, eller åka motorcyckel på bakhjulet genom hela stan i hög fart.............
Tsssssss... självklarheter att man skall få bära sig åt så. Självklarheter. För att inte tala om den självklara rättigheten att få stå utanför vilket bostadshus som helst och spela precis hur högt man vill på bilradion samtidigt som man pluttrar på tomgång med raka rör :mrgreen:

@rylle , en kommande uppdatering är bekr&[…]

Original är det alltid halogen i helljusstr&[…]

DennisCA's Volvo 850 -97

Jag får hoppas jag kan polera upp resten av […]

Det visar sig att man behöver både del […]