milktrucker skrev:ja det har ju blivit värsta flugan med LED-varselljus de senaste 2 åren. T o m alla små lågprisbilar med H4 halogenlampor har det.
Har inte fattat funktionen med det ö.h.t.
sitter sådant på lastbilens ljusratt och hur många orkar hålla på att koppla om hit o dit eller ens lägga energi på att tänka vilken belysning man ska använda.
btw, är du ER nöjd med osram night braker?
Är skillnaden så markant stor?
känns mycket med 450 för 2 halogenlampor
På halvljuset, absolut, är vad jag önskar i mörka årstiden, lite lägre ljustemperatur/4150K mot normala 4300K så det är mera styrka i ljuset men kommer med åldern att öka till 4300K. Sen köpte jag dom via amazon.de för 1500kr/paret, inte 2000kr+/paret så jag är helnöjd med dom.
Helljuset, krävs som jag sagt minst fetare extraljus för att matcha det ordinarie med nightbreaker unlimited i. Hade en "shootout" med en skoda som hade 2st Profi i nosen och han var inte bättre, men så vad det ju halogen också.
Uppgiven ljustemperatur på dessa är 3400K mot standard 3200K. Kommer dock när bla. styrkoden till extraljusknappen och lite mera godis laddas till XC70:an att ev. flyttas till en annan bils halvljus då det är där dom gör störst nytta för lagligt maximalt ljusutbyte på halogenbilar som skall ge F-N i allt vad fulkonvertering på halvljuset när dom inte vet HUR man gör för att få det knappt acceptabelt eller vet hur ljusbilden skall vara. Då blir det 60W 4300K konvertering på 70:ans helljus för harmoni och allt ljus i optimala 4100-4300K.
Gav inte några 450kr här inte, vill man det så är det frivilligt.
Gav liknade detta, dvs 268kr/paret:
http://www.bilupplysningen.se/h7-osram- ... ack/2242-0
XC70II D5 Summum AWD -08 Polestar LED/xenon edition. Twinpipe med MY14 facelift, 3X NBB 225 Alpha Pro LED 165W på Qpax-båge, MY13 LED belyst R-design växelkonsoll, Erakir DC 19".
Sidescuffplates, inslag av godbitarna från MY11, MY13 invändigt..