Moderator: Moderatorer
isak skrev:bistånd,kultur, migration till att börja med.Nu kommer vi in på en helt annan diskussion än bensinpriset och jag är definitivt för att hjälpa andra, men någonstans längs linjen så måste man se till sig själv också.
XC60D3 skrev:Han menar tvärtom, att vi ska sänka/ta bort bistånden, minska/ta bort kultur, minska/ slut ta emot invandrare. Och sänka bensinpriset..isak skrev:bistånd,kultur, migration till att börja med.Nu kommer vi in på en helt annan diskussion än bensinpriset och jag är definitivt för att hjälpa andra, men någonstans längs linjen så måste man se till sig själv också.
Vet du hur mycket vi skänker i bistånd redan, årligen?
127 miljarder SEK mellan 2007-2010, vilket är ca 6350 kr per år och skattebetalare (på en höft)
Fast vad detta har med allmän bildiskussion att göra, vet jag inte. Men det är alltid någon deltager som plockar fram detta kortet i ett forum. Snart nämns hitler också ;)
olindh skrev:Vi är landet med högst skattetryck i hela världen. Trots detta har vi långa vårdköer och en brottslighet som håller på att gå överstyr, gängkriminaliteten har stigit så pass kraftigt att polisen tappat kontrollen. Vart skattepengarna ska gå felprioriteras något enormt.Möjligt - men det gäller definitivt inte bränsleskatter: