Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av erikn
isak skrev:har samma erfarenheter som du angående hur ofta det ska tankas! har själv numera 3 mil istället för 3 km till min mack OCHDET ÄR INTE STATOILS FEL! de försökte sälja GENGASVED som alternativbränsle! snacka om miljövinster ock det är MILJÖPARASITERNAS FEL!
Pumplagen inte bakom mackdöden
http://www.infrastrukturnyheter.se/2010 ... -mackdoden
Sedan flera år genomför bensinbolagen strukturrationaliseringar som innebär att tankställen läggs ned eller övergår till att drivas som automatstationer. En liknande utveckling som i Sverige sker även i andra europeiska länder där det inte finns någon motsvarande reglering som pumplagen. Beroende på utgången i de till domstol överklagade dispensärendena kan det befaras att pumplagen kommer att få betydelse för kommande nedläggningar av tankställen. Därutöver finns det risk för nedläggningar av tankställen med tidsbegränsade dispenser då dispenstiden löper ut."
Hittills är det alltså inte pumplagen. Däremot kan den kanske påverka i framtiden när dispenser ev. tas bort.
Användarvisningsbild
av isak
finns ju dessutom oerhörda mängder i Baku området i ryssland! nu blir det politik, (är svår att transportera)? som flera tidigare nämnt är transporter inte det första som ska anfall as av miljö kommunisterna! det hittas ju dessutom nya fyndigheter! drivmedel kommer att finnas under oöverskådlig tid framöver. kärnkraft, är ett bättre alternativ för värme o elproduktionen! se finnarna som beslutat bygga två nya för att ligga i fas.

är ju oerhört viktigt välja hur vi ska ha det i framtiden i valet?? nya drivmedelsskatter, är väl fan inte meningen att transportsektorn o privatbilismen ska finansiera miljö talibanernas orealistiska kostnadskrav, allt under CO2 o klimathotet? som dessutom det råder stor osäkerhet i sanningshalten om?
Isak
Användarvisningsbild
av isak
NÄ?
men mackarna lägs ju ned erkn? jag har fortfarande 3 mil istället för 3 km till närmaste mack! det är ju ett ENKELT beslut från statols sida på en station med liten omsättning! när kravet kommer om ALTERNATIVBRÄNSLE!

andreas löfgren har jag kompletterat i mitt inlägg, han verkar ju vara inne på samma tankegång.
isak
Användarvisningsbild
av erikn
Hur förklarar du då att mackar läggs ner ute i Europa där det inte finns en pumplag? Att de skyller på pumplagen är ju helt naturligt, på det sättet blir Svensson inte arg på bolaget utan på staten i stället.
Användarvisningsbild
av isak
jag är skriven i sverige!
då jag varit utomlands har ja inte haft nåt problem? lägger mig inte i det heller!
skyller varken på staten eller oljebolagen ENBART miljömupparna!
isak
av MattiasD
isak skrev:jag är skriven i sverige!
då jag varit utomlands har ja inte haft nåt problem? lägger mig inte i det heller!
skyller varken på staten eller oljebolagen ENBART miljömupparna!
isak
Du har inte tänkt på att du köper mindre bränsle med din supersnåla diesel? Skaffa en törstig etanolbil så stödjer du mackarna med fler tankningar? :lol:

Förövrigt måste jag säga att dina inlägg håller riktigt lågvattennivå. Bara pinsamt och inget vettigt har kommit fram som argument för diesel.
Användarvisningsbild
av isak
kan spåra ett uns- avundsjuka MattiasD!

kostar ju på att åka dubbelt så ofta + besväret för att tanka, förresten du kanske gör som många andra kör på bf 95? då minskar du onödiga resor till mackarna.
isak
Användarvisningsbild
av SvenB
isak

Kan du inte "tagga ner" lite? Så fort någon inte tycker som du uttalar du okvädesord mot den personen. Vi VET att du tycker att Diesel är det bästa bränslet, men det tycker inte alla. Du vet, om du läst här på forumet, att MattiasD inte kör sin bil på BF 95 överhuvudtaget.
Användarvisningsbild
av Variosboy
Även om jag tycker att det är helt fel väg att gå att vara "upptaggad" så kan jag till viss del förstå att det slutar så för vissa.
Skriver man upp diesel i en Etanoltråd så får man höra hat-ramsor från vissa av Etanolförespråkarna och gör man det samma om Etanol i en diesel-tråd så blir det samma storm där..

Oavsett vilket så är det ju bra att diskussionen finns!
Sen måste folk lära sig att skilja på fakta och tyckande. Väl underbyggda fakta kan jag ta in, men när folk "tycker" saker och "argsint" vill att jag ska tycka likadant, då blir jag oavsett om det dom säger är bra eller dåligt motståndare bara för att jag inte gillar när folk bestämmer vad jag ska tycka utan att ta reda på varför jag tycker som jag gör!
Användarvisningsbild
av SvenB
Variosboy.

Du har en "point" där. Hoppas att du inte tolkat mig som Etanolfreak, jag har köpt en Flexifuel för att jag tycker att den passar mig bäst nu. Samt att jag vill kunna sitta någolunda "lungt i båten" i närmaste framtiden. Det visar sig nu när den politiska debatten florerar om hur mycket man skall skatta de fossila bränslerna + moms.
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
Luftkudde domkraft

Någon som provat luftkuddedomkraft 3delad oc[…]

Buckelteknik har vi haft bra erfarenhet av https[…]

Dämparna är samma som vanlig v60,är[…]

Sedan börjar den "bluddra" och ka[…]