Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Tomas88
Köp inte Biltemas diskmedel. Blaskigt värre.
Men deras tandborstar och tandkräm är prisvärd tycker jag.
Användarvisningsbild
av skovde
v70 2,5T - 99 skrev:köper olja där 5W-40 , ojefilter , kuefilter , luftfilter , skivor , klossar m.m ... nöjd !
därimot fick jag inte ordning på handbroms med deras handbromsbackar , v70 - 99 då :roll:
Samma här, det va lugn i helvete att få ordning på handbromsen med biltemas backar (V70-00)

//Robert
Användarvisningsbild
av Tomas88
skovde skrev:
v70 2,5T - 99 skrev:köper olja där 5W-40 , ojefilter , kuefilter , luftfilter , skivor , klossar m.m ... nöjd !
därimot fick jag inte ordning på handbroms med deras handbromsbackar , v70 - 99 då :roll:
Samma här, det va lugn i helvete att få ordning på handbromsen med biltemas backar (V70-00)

//Robert
Vet inte om det är en tillfällighet. Men jag hade också lite problem med mina handbromsbackar till 240n jag hade innan. Visserligen fungerade de bra i över ett år. Men sedan började de gnissla så in i he***te. Visade sig att beläggen hade hamnat fel på nåt sätt och slitits upp totalt på ena sidan.
av 945S
Dammsugarmunstyckena är skräp. Går inte att suga mattor bland annat.
Användarvisningsbild
av lilleman
biltemas startmotorer är inget vidare när tredje startmotorn la av så fick det vara nog.
och det finns flera med samma erfarenhet.det står bosch på dem det måste vara andrasortering.
jag plockade en på skroten som funkar klockrent det är ett år sen nu :D

mvh/roger
av *pettson*
F_Klaesson skrev:köp inte de billigare verktygen iallafall inte spärrnycklar har dragit av två sådana köpte sedan ett dyrare altenativ som däremot funkar kanon!
Nu ska jag inte vara elak MEN: En avdragen spärrnyckel har aldrig använts rätt. Då ska inte fabrikatet OAVSETT fabrikat beskyllas för dålig kvalitet. Det är ju faktiskt ett handhavandefel. Att ett dyrare verktyg klarar sej bättre är antagligen för att det dyrare verktyget har en högre tolerans mot handhavandefel.
Du är medveten om att LOSSA en bult gör man med DRAGSKAFT och man drar åt den slutligt likaså med samma verktyg (om du nu inte ska momentdra). Däremellan skruvar man med spärrskaft eller spärrnycklar. Man ska ALDRIG lossa med en spärrnyckel eller ett spärrskaft. Inte heller låsa slutligt med dom verktygen. Att 99.99% däremot GÖR DET är en helt annan femma.
Det är grundläggande i verkstadskunskap att använda rätt verktyg vid rätt tillfälle. :-)-)
av *pettson*
Mattias_F skrev:Volvo_Islander hade blocknycklar från Biltema, jag skulle vilja ha dem med led och vändbar spärrfunktion i, någon som vet något om kvaliteten på dem. De är inte gratis precis.
(fast betydligt billigare än Bahco-Sandvik)

Bild
Fungerar helt kalas. Har plågat dom svårt på sätt man INTE ska använda dom på. OCH dom håller ännu efter 2år.
av anp
*pettson* skrev:
F_Klaesson skrev:köp inte de billigare verktygen iallafall inte spärrnycklar har dragit av två sådana köpte sedan ett dyrare altenativ som däremot funkar kanon!
Nu ska jag inte vara elak MEN: En avdragen spärrnyckel har aldrig använts rätt. Då ska inte fabrikatet OAVSETT fabrikat beskyllas för dålig kvalitet. Det är ju faktiskt ett handhavandefel. Att ett dyrare verktyg klarar sej bättre är antagligen för att det dyrare verktyget har en högre tolerans mot handhavandefel.
Du är medveten om att LOSSA en bult gör man med DRAGSKAFT och man drar åt den slutligt likaså med samma verktyg (om du nu inte ska momentdra). Däremellan skruvar man med spärrskaft eller spärrnycklar. Man ska ALDRIG lossa med en spärrnyckel eller ett spärrskaft. Inte heller låsa slutligt med dom verktygen. Att 99.99% däremot GÖR DET är en helt annan femma.
Det är grundläggande i verkstadskunskap att använda rätt verktyg vid rätt tillfälle. :-)-)
Nja, biltemas billigare spärrskaft har en tendens att falla i bitar tycker jag.
Och är man inte observant på detta så är det nog enkelt att dra sönder spärrskaftet även med moderata krafter.

De dyrare spärrskaften använder jag nog mest troligt på alla tänkbara felaktiga sätt, och de håller fortfarande.
De som trots allt gått sönder, har gjort det genom att skruvarna som håller ihop skaftet fallit bort. Och jag hittade inga att ersätta med i garaget, och köpte därför nytt spärrskaft. Och hade det gamla som reservdelsskaft.
Användarvisningsbild
av Tomas88
*pettson* skrev:
Mattias_F skrev:Volvo_Islander hade blocknycklar från Biltema, jag skulle vilja ha dem med led och vändbar spärrfunktion i, någon som vet något om kvaliteten på dem. De är inte gratis precis.
(fast betydligt billigare än Bahco-Sandvik)

Bild
Fungerar helt kalas. Har plågat dom svårt på sätt man INTE ska använda dom på. OCH dom håller ännu efter 2år.
Måste bara hålla med. Mycket smidiga bra verktyg. Jag har än så länge bara köpt storlek 10 och 13 men det kommer nog bli fler.
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 19

Inte alltid för mig som motorlampan tänd[…]

Det där är (möjligen fuktpåve[…]

Fjäder dörrlås

Är det någon som vet var man får […]

Jag är lite trött nu Så du få[…]