- sön 15 jan 2017, 07:19
andersuw skrev:De bakhjulsdrivna Volvo du hade. Fanns väl varken antispinn eller antisladd. Nu finns ju både och,så det är inga problem. Kan hålla med om att innan antispinn,så var framhjulsdrivna bättre. Har också haft bakjulsdrivna Volvos och Oplar. Som var ännu lättare i bak än Volvo.snepo skrev:Tycker synd om dom som inte provar bakhjulsdrivet,,typ Bmw eller Mercedes. Mycket bättre. Drar inte höger vänster från stillastående,går rakt fram i kurvor.. Man slipper alla oljud i bilen.I mina ögon finns det ingen anledning att tycka synd om dem. Jag har ägt fem bakhjulsdrivna bilar varav tre Volvo. Kan inte säga att jag saknar bakhjulsdriften det minsta. Instabil och sladdbenägen på vinterväg. Har lätt att köra fast även på sommaren. Mycket bättre framkomlighet och stabilitet med framhjulsdrivet. Ingen av mina framhjulsdrivna bilar har haft någon påtaglig "torque steer" (855 T5 med full pådrag möjligen undantagen) och några oljud har jag inte heller haft, i vart fall inte något som orsakats av framhjulsdriften.
En bil som går rakt fram i kurvor? Nej en sådan vill jag helst slippa.Men bakhjulsdrivna bilar tenderar oftast att ha motsatt problem. Svänger gör det men inte sällan för mycket.
Bilälskare