Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

Mötte en DKW 3=6 i lördags när vi åkte genom sta'n. Samma gröna färg och vita tak som denna (-56-a) men några år nyare
http://www.dyna.co.za/cars/dkwg1f.JPG
På -50-talet när dessa bilar var nya så blinkade alla DKW ägare på varandra med ljustutan när dom möttes, dom var dom enda som hade ljustuta..... :roll:
Lite onödigt vetande

Mvh
Lennart
Variosboy skrev: Ser en varje dag, på min gård. ☺

Bild
Glömmer aldrig när pappa köpte en klipp ny 5 dr Ascona 1,8 SR-E. Röd och antisitgrå nertill, taklucka,jalusi på bakrutan och nät galler för framlysena.
Den hade ju snygga Recaro stolar oxå 8)
Grät när han bytte bort den mot en tråkig helt standard Toyota camry :cry:
Nexus skrev:
Variosboy skrev: Ser en varje dag, på min gård. ☺
Nexus skrev:
Glömmer aldrig när pappa köpte en klipp ny 5 dr Ascona 1,8 SR-E. Röd och antisitgrå nertill, taklucka,jalusi på bakrutan och nät galler för framlysena.
Den hade ju snygga Recaro stolar oxå 8)
Grät när han bytte bort den mot en tråkig helt standard Toyota camry :cry:

Hehe.. ja, i övrigt är det ju ett platt fall denna modellen kan jag tycka, alla sportattribut precis som du säger, med Recarostolarna, annan fjädring från fabrik osv osv, men med framhjulsdrift och relativt klen motor..
En tråkig bil helt enkelt!
Förmodligen därför man sällan ser några i trafik nu för tiden! Ingen har haft ork att bry sig om dom.
Ohhh! Stackars Asconan, minns sista året, då sålde Opelhandlarna dessa med ett förskräckligt bodykit från Irmscher, måste varit -88, tyckte de såg förskräckliga ut redan då, en riktig stridsvagn!
Bild

Och på tal om Opel, de gjorde ju riktigt snygga kupeér förr, minns alla Mantor, Record Coupe, Commodore, Monza, kan sträcka mig ända tills första Calibran, och alla Kadett GSI:er som piskade skiten av alla GTI bilar på åttiotalet, de har väl rostat upp! Var tvunget att göra ett litet bildgalleri!
Men sedan ballade väl märket ur totalt, hur mycket tråkiga bilar har de spottat ur sig sedan dess?
Bild
Min morbror hade en sådan här bil. Opel Rekord Cupé 6 -65. Den hade samma motor som Opel Kapitän. Jag fick reda på dagen efter att han bytt bort den och åkte dit för att köpa den, men den var redan borta. Detta var sista året med "stötstångsmotor" och året efter hette denna modellen Commodore Cupé.
http://www.motorstown.com/images/opel-rekord-6-01.jpg
Den hade varit något att ha i "raggarsvängen" i början på -70-talet. Bilen framför med vitt tak ser ut att vara en Kapitän -58, Den hade nog också varit Ok... :lol:

Mvh
Lennart
Blev det en opeltråd nu?

Den här har jag i mitt garaget, jag ser bokstavligt talat aldrig någon Astra GSi på vägarna längre.

Bild

Förutom när jag och en kompis är på väg till samma bana.... :)

Bild
Ja, det blev tydligen en Opeltråd! :D

Men så stämmer dom ju bra in på TS beskrivning om bilar som sågs i massor då, är sällsynta idag och som ingen saknar! Typ..

GSI:n var den våta drömmen när jag som nykläckt körkortstagare fick Asconan av mormor.
När man senare fick råd att köpa sig något ordentligt var ju modellen inte direkt modern längre och de flesta var rätt risiga, så då blev det annat istället. :wink:
Nej, detta är ingen opeltråd. Jag har redan fått en överdos av Opel. Vidriga bilar på alla sätt och vis även om de ofta vart rätt snygga att se på. Idag såg jag en gammal Ford Granada kombi. Det måste vart en sen sjuttiotalare. Såg den i Dalum mellan Ulricehamn och Falköping. Roland Hassel körde runt i en sådan i 80-talsdeckaren "Anmäld försvunnen" :D
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 12
Ryckig V60CC D4 AWD -16

Du berättade förstås om denna glit[…]

På bilar med LH 2.4 sitter lambdasonden i […]

.. kan man verkligen ha sån otur att man l[…]

Prinsessan Désirée V60 2025 PE