- tis 04 aug 2015, 16:29
Det är därför som man kan sänka laddströmmen manuellt till 10A eller mindre.
Moderator: Moderatorer
Lövet skrev:Det behöver man absolut. En Tesla duger inte till 100% av alla körningar, men måste den det? Vi är så jäkla fokuserade i Sverige på den där en enda gången per år när båten ska dras upp, eller när man åker grusväg på jakten, eller när alla barnbarn och svärmor ska åka samtidigt, att vi åker runt 98% av gångerna med en bil som är för stor, drar för mycket bränsle, och kostar massor i inköp. Är det rätt egentligen?+1
Lövet skrev:Det behöver man absolut. En Tesla duger inte till 100% av alla körningar, men måste den det? Vi är så jäkla fokuserade i Sverige på den där en enda gången per år när båten ska dras upp, eller när man åker grusväg på jakten, eller när alla barnbarn och svärmor ska åka samtidigt, att vi åker runt 98% av gångerna med en bil som är för stor, drar för mycket bränsle, och kostar massor i inköp. Är det rätt egentligen?Tja merparten av oss Svenskar bor väl likadant som vi väljer bil, för stort mestadels av tiden så det är väl den Svenska folksjälen. Det finns väl inga andra än Svenskar som diskuterar sin boyta på fester ?:-/
Mwi skrev::lol: Haha så jävla sant. Inte för att jag tycker det är så dåligt, alla folk hänger ju upp sig på sina grejer. Men det här med yta är verkligen svenskens hjärtefråga. Höll på att hosta upp morgongröten i förskräckelse när en gammal kompis skrev att han tänkte flytta till mindre lägenhet häromdagen. Tror jag kan rada upp boytan på i alla fall hälften av mina kollegor också vid närmare eftertanke.Lövet skrev:Det behöver man absolut. En Tesla duger inte till 100% av alla körningar, men måste den det? Vi är så jäkla fokuserade i Sverige på den där en enda gången per år när båten ska dras upp, eller när man åker grusväg på jakten, eller när alla barnbarn och svärmor ska åka samtidigt, att vi åker runt 98% av gångerna med en bil som är för stor, drar för mycket bränsle, och kostar massor i inköp. Är det rätt egentligen?Tja merparten av oss Svenskar bor väl likadant som vi väljer bil, för stort mestadels av tiden så det är väl den Svenska folksjälen. Det finns väl inga andra än Svenskar som diskuterar sin boyta på fester ?:-/