Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

Jag har 3-fas hemma (16A) som jag bl.a kör vedklyven på.. ;)
Så för mig är det nog rätt lugnt med "hemmaladdning". Men det gäller ju att veta när man kopplar in hos andra.. Vet man inte får man ställa ner till typ lägsta.. det är ju isåfall oftast så att man kanske står en längre tid (om vi pratar vanliga hemmauttag hos folk) och då behöver man kanske inte kräma på max..
På laddstolpar tror jag det är rätt bra utmärkt vad det är för kräm i uttagen. :)
Har bokat en provkörning nu i allafall.. så får vi se vad "all the fuzz is about". :)

Risk att man får ett allt för stort ha-begär efteråt? Ja absolut, enligt alla trovärdiga källor!
Om man har en Testa, måste man ha flera bilar i hushållet då?
Jag drar ju 2-tons släp titt som tätt, funkar det med en tesla.
Ibland tar man en tur till Göteborg eller Malmö spontant och det blir kanske 70-80 mil.
Sist drog vi iväg 650 mil till södra Italien, funkar det.
Nästa år kommer vi nog att köra lika långt, Transfargastan/Transalpina Bukarest. Funkar det med tesla eller behöver man flera olika bilar då?
Det behöver man absolut. En Tesla duger inte till 100% av alla körningar, men måste den det? Vi är så jäkla fokuserade i Sverige på den där en enda gången per år när båten ska dras upp, eller när man åker grusväg på jakten, eller när alla barnbarn och svärmor ska åka samtidigt, att vi åker runt 98% av gångerna med en bil som är för stor, drar för mycket bränsle, och kostar massor i inköp. Är det rätt egentligen?
Lövet skrev:Det behöver man absolut. En Tesla duger inte till 100% av alla körningar, men måste den det? Vi är så jäkla fokuserade i Sverige på den där en enda gången per år när båten ska dras upp, eller när man åker grusväg på jakten, eller när alla barnbarn och svärmor ska åka samtidigt, att vi åker runt 98% av gångerna med en bil som är för stor, drar för mycket bränsle, och kostar massor i inköp. Är det rätt egentligen?
+1
av Mwi
Lövet skrev:Det behöver man absolut. En Tesla duger inte till 100% av alla körningar, men måste den det? Vi är så jäkla fokuserade i Sverige på den där en enda gången per år när båten ska dras upp, eller när man åker grusväg på jakten, eller när alla barnbarn och svärmor ska åka samtidigt, att vi åker runt 98% av gångerna med en bil som är för stor, drar för mycket bränsle, och kostar massor i inköp. Är det rätt egentligen?
Tja merparten av oss Svenskar bor väl likadant som vi väljer bil, för stort mestadels av tiden så det är väl den Svenska folksjälen. Det finns väl inga andra än Svenskar som diskuterar sin boyta på fester ?:-/
Mwi skrev:
Tja merparten av oss Svenskar bor väl likadant som vi väljer bil, för stort mestadels av tiden så det är väl den Svenska folksjälen. Det finns väl inga andra än Svenskar som diskuterar sin boyta på fester ?:-/
:lol: Haha så jävla sant. Inte för att jag tycker det är så dåligt, alla folk hänger ju upp sig på sina grejer. Men det här med yta är verkligen svenskens hjärtefråga. Höll på att hosta upp morgongröten i förskräckelse när en gammal kompis skrev att han tänkte flytta till mindre lägenhet häromdagen. Tror jag kan rada upp boytan på i alla fall hälften av mina kollegor också vid närmare eftertanke.
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 9
Generator laddar ej batteriet

Byt lampan i instrumenthuset så löser d[…]

Mät på batteriet samtidigt som du f&oum[…]

Polestar 5

Ser riktigt bra ut, sen är frågan om &q[…]