Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Lucif3r
Heh, jadu crumpets... Vart ska man börja.... "Du har fel om allt".
850 är EXTREMT simpel elektroniskt jämnfört med dagens bilar som vägrar starta så fort en glödlampa är sönder(överdrivet, såklart ;)).
Dom är dessutom inte alls speciellt mycket mer svårmekade än en 2/7/900 - det anser bara folk som öppnat huven utan att röra en skruv.
Airbagen är elektronisk även på 7/900. Sido-kudden i 850 är mekanisk - precis som 900-serien när dom fick det.
7/900 har också ABS, som dessutom fungerar EXAKT likadant.
7/900 har dock ingen färddator, men det hade inte dom första 850 heller ;)
Användarvisningsbild
av crumpets
EDIT: Orkar inte ens ta den här idiotdiskussionen, ber om ursäkt för att jag var dum nog att ens nappa från början. Jag känner hur min iq går ner varje mening jag försöker skriva i det här uttjatade ämnet.
Användarvisningsbild
av Vegard73
erikaak skrev:
Mektig, stilfullt laget og sitter igjen med en følelse hvor jeg får lyst til å kaste meg i bilen å kjøre Sverige på langs. :)
Nesten så jeg får lyst til å flytte. Men bare nesten. :wink:[/quote]

Enig med min landsmann. Stilrent. Mektig. Med fokus på naturen og elementene. Og menneskene. De svenske menneskene som har "lagd" Volvo.

Jeg syns budskapet kommer godt fram.

Hadde jeg eid Volvo, og kjente meg igjen i hvordan vi lever her oppe i nord, hadde jeg vært fornøyd med denne filmen. Svært fornøyd.

Faen dere svensker er dyktige!

I Bild my Volvo.

Nei til EU!
Ja til SveNor union!! Bild
Användarvisningsbild
av Allinug
De visar inte speciellt mycket funktioner på bilarna. Men kanske är det underförstått att det finns alla funktioner man kan önska sig om bilen ska klara alla väder i Sverige?

De visar heller inte mycket interiör. I reklamfilmen med Robyn så var det väl någon interiörbild, men det var ju alldeles för mörkt för att se något. :???: Men där fick de fram att de har miljötänk med i utvecklingen av bilarna.

Säkerhet har ju alltid betonats tidigare, men kanske alla redan "vet" att Volvos bilar är säkra?
Användarvisningsbild
av joel80
Den här kampanjen har dragit igång i USA.. Volvo "kidnappar" reklamfiler under SuperBowl:

[youtube]ntMit7V27LI[/youtube]
https://www.youtube.com/watch?v=ntMit7V27LI
Användarvisningsbild
av xerent
Intressant koncept. Men det är smärtsamt uppenbart att man inte hade råd att köpa en reklamplats för XC90 ordentligt.
Användarvisningsbild
av joel80
Med tanke på att det kostar flera miljoner kr per sekund förstår jag taktiken.. Man måste ju göra en kalkyl på om man får tillbaka pengarna eller inte.. Det är kanske för riskigt att lägga en kvarts miljard eller nått sånt för en reklamsnutt under superbowl.
Användarvisningsbild
av Allinug
Av några som sett filmen Paddington, som går på bio nu, har jag fått höra att två Volvo-bilar figurerar i filmen som familjebilar: först en Volvo 240 och sedan en Volvo V70. Familjen som Paddington bor hos tycker att det är viktigt att ha en SÄKER bil och då måste det förstås bli Volvo. :) Så nu säljs Volvo in som en säker bil även hos den yngsta generationen. :D
Bensinpump till B27A 1978?

Min erfarenhet av Volvo är att man ibland h[…]

ljudet av ett dött batteri?

Stämmer att det var så jag gjorde. Me[…]

Jordpunkt V70-12

Det var bilens manual jag menade. Se bild. Den har[…]

Hej, fyndade för ett år sedan en V70 10[…]