Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

av chraist
MartinS skrev:Då är det väl lika dumt att utveckla specifika "vintertillbehör" eftersom många bilar aldrig ser snö?
Nu är du bra tramsig! Helt och hållet irrelevant för tråden.
Användarvisningsbild
av joel80
Tycker också det blir löjligt med sånna jämförelser. Det är ju inte så att Iphoneanvändare på något sätt ska utelämnas, utan man borde utveckla sånna här system för flera platformar.. precis som man gjort med Sensus.
Användarvisningsbild
av MartinS
chraist skrev:
MartinS skrev:Då är det väl lika dumt att utveckla specifika "vintertillbehör" eftersom många bilar aldrig ser snö?
Nu är du bra tramsig! Helt och hållet irrelevant för tråden.
Varför då? Jag tror säkert det är fler Volvoförare som har en iphone än volvoförare som ser en snöflinga genom vindrutan.
Användarvisningsbild
av SvenB
joel80 skrev: Sensus är, trots att det är baserat på Android, fullt kompatibelt med alla mobiler som kan koppla upp via bluetooth.
Jag vill återknyta till detta. Jag har som sagt ingen Senus. Men om jag ansluter min iPhone till Senus via Bluetooth, kan jag du få upp alla mina appar på skärmen då såsom det tydligen blir med Apple CarPlay?
Användarvisningsbild
av joel80
Förstår du inte din egen tankevurpa trots förklaring så är det svårt att få dig att förstå.. Men du gör en rejäl tankevurpa.. det är inte jämförbart.
Användarvisningsbild
av joel80
SvenB skrev:
joel80 skrev: Sensus är, trots att det är baserat på Android, fullt kompatibelt med alla mobiler som kan koppla upp via bluetooth.
Jag vill återknyta till detta. Jag har som sagt ingen Senus. Men om jag ansluter min iPhone till Senus via Bluetooth, kan jag du få upp alla mina appar på skärmen då såsom det tydligen blir med Apple CarPlay?
Nej, de funktionerna finns inte, apparna i Sensus är just i Sensus så de ska fungera oavsett mobil hos användaren.
Användarvisningsbild
av MartinS
joel80 skrev:Tycker också det blir löjligt med sånna jämförelser. Det är ju inte så att Iphoneanvändare på något sätt ska utelämnas, utan man borde utveckla sånna här system för flera platformar.. precis som man gjort med Sensus.
Det är väl bara för fler telefontillverkare att göra liknande system så kommer de säkert också in i bilarna om kunderna efterfrågar det.

Det lär ju inte ersätta sensus, detta är ju ett komplement, som en avancerad BT koppling. Ett komplement som man säkert får betala extra för, likt man får göra för snökedjor ;- )

Att inte vilja ha detta känns som att säga att jag vill inte ja BT i min bil, för det är bättre med inbyggd telefon.
Användarvisningsbild
av SvenB
Okej joel80, men jag uppfattade det som att du menade att Senus är fullt kompatibel med IPhone. Men jag erkänner att detta är okänd mark för mig. i går blev jag till och med beskylld för att vara förståndshandikappad. Vilket jag förmodligen betraktas vara i dag också. Over and out. :cry:
Användarvisningsbild
av joel80
Men jobbigt när man letar begagnat.. Man sumpar ju begagnatmarknaden totalt då.. du vet att alla som köper bil inte köper ny bil och väljer egna tillbehör va?

Jag säger det igen.. att lägga utveklingspengen på att utveckla ett bredare system kan inte vara fel. Det här är att låsa fast sig, även om det för första köparen blir valfritt.
Användarvisningsbild
av joel80
SvenB.. haha.. inte helt förståndshandikappad.. möjligen lite teknikhandikappad. ;)
Sensus är fullt kompatibel med Iphone i den bemärkelsen att allt du kan använda Sensus till i samband med en mobil kan du göra med en Iphone också.
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 12

@fjohan82 , Tjo Har du art.nr till skruvar och[…]

Yes det ingick på vparts! Dock ej lås

Går startspärren i så kommer den […]

Tror nog att det var cordsläpp på n&a[…]