Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Steffe3
Erik Å skrev:Nu har i alla fall E85 gått ner en aning, tror jag såg typ 15.80. Dyrare än bensin dock, tur att Agroetanols fabriksmack har prissättning i en klass för sig :P
Jepp, blev en veckotankning där igår. Stabilt pris sen i november :-D
Användarvisningsbild
av perin
Micce1980 skrev: Folk är bara så j-a lata :-D
Ja, precis. Det är bilen till gymet och paddeln, kunde dom så skulle de helst ta med sig bilen ända in i omklädningsrummet. Träningslokal med Drive In kommer nog snart. :crying:
Användarvisningsbild
av TommyP86
Såg att lokala ockrarna (okq8) skruvat upp hvo till 25,13. Körde även förbi shell truckdieselstationen, där gick samma produkt för 22,69
Användarvisningsbild
av poseidon
Det måste kännas bra med dessa prisökningar. Känner ni alla hur ni räddar klimatet nu?

Sverige skall självklart gå längre än alla andra länder, vi har ju råd. Tänk på det när ni röstar.
Användarvisningsbild
av gubbstrutt
poseidon skrev:Det måste kännas bra med dessa prisökningar. Känner ni alla hur ni räddar klimatet nu?

Sverige skall självklart gå längre än alla andra länder, vi har ju råd. Tänk på det när ni röstar.
Det kan du ge dig fan på att jag ska tänka på. Och det har jag gjort länge jag har sett det komma.
Användarvisningsbild
av Derank
dags för tank igen, 47mil 58liter, 1240kr och jag är lika glad för det :-)
Användarvisningsbild
av EbbevonVolvo
Derank skrev:dags för tank igen, 47mil 58liter, 1240kr och jag är lika glad för det :-)
...och skulle du tycka att det börjar bli för dyrt så kan du sätta dig ner och köra bilen.
Jag fattar inte hur du lyckas få bilen att ta 1,23 l diesel/mil.
Min bensinare, T5, ligger under 0,8 liter/mil. Detta på 4,5 år och 5000 mil. Vi har inte heller samma sätt att använda bilen. Undrar vad min skulle förbruka under din gasfot? :-D :-o
Användarvisningsbild
av Derank
EbbevonVolvo skrev: tis 01 feb 2022, 20:33
Derank skrev:dags för tank igen, 47mil 58liter, 1240kr och jag är lika glad för det :-)
...och skulle du tycka att det börjar bli för dyrt så kan du sätta dig ner och köra bilen.
Jag fattar inte hur du lyckas få bilen att ta 1,23 l diesel/mil.
Min bensinare, T5, ligger under 0,8 liter/mil. Detta på 4,5 år och 5000 mil. Vi har inte heller samma sätt att använda bilen. Undrar vad min skulle förbruka under din gasfot? :-D :-o
Inget konstigt alls, mycket småkörningar dagligen ( i rpincip stadskörning ) och den här årstiden går dieselvärmaren konstant då jag är sjukt frysen av mig. Och så är jag gasglad ochså, det sticker jag inte under stolen med.
  • 1
  • 38
  • 39
  • 40
  • 41
  • 42
  • 93

Mest troligt så ja! Här har du nippel […]

Som titel beskriver låg på en skogsv[…]

blir man 3 eller 4 så rekommenderar jag V90/[…]

Ser nästan ut som att automatxhoken har k&aum[…]