Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Magnus-B
Lånade en ny Clio när Volvon var på service och när ljuset stod på manuellt läge så var man tvungen att släcka ljuset när man lämnar bilen.
Auto var då inga bakljus och drl och man lämnar bilen utan att fibbla med ljusvred men om man vill ha ordentligt upplyst så blir det strul var gång man parkerar snacka om bakåtsträvande.
av Daniel73
Magnus-B skrev:Lånade en ny Clio när Volvon var på service och när ljuset stod på manuellt läge så var man tvungen att släcka ljuset när man lämnar bilen.
Auto var då inga bakljus och drl och man lämnar bilen utan att fibbla med ljusvred men om man vill ha ordentligt upplyst så blir det strul var gång man parkerar snacka om bakåtsträvande.
Auto bör innebära att halvljus och bakljus tänds när det blir mörkt.
Körde du i mörker?
Användarvisningsbild
av Magnus-B
Nä men jag anser att bakljus ska vara tända även i dagsljus så det är väl därför det ska vara ett extra moment så man inte kör med dem tända på dagen.
Användarvisningsbild
av joel80
Magnus-B skrev:Nä men jag anser att bakljus ska vara tända även i dagsljus så det är väl därför det ska vara ett extra moment så man inte kör med dem tända på dagen.
:-)-)

+1
Användarvisningsbild
av fjohan82
När det gäller Clio måste man manuellt vrida på ljusen vid mörker, frånsett på bilar med utrustningsnivån "Dynamique". Där sker det per automatik..
Användarvisningsbild
av Magnus-B
Därför kör också många dårar utan ljus i mörker.
Användarvisningsbild
av gubbstrutt
Det verkar ju inte finnas nått riktigt ljus just nånstans på alla nya bilar man öht ser.
Tur att man själv har framljus som funkar riktigt annars skulle man nog fan köra in i bakluckan på de nya ute i skogen :) .
Användarvisningsbild
av erikn
800serien skrev:Dåliga blinkers har många nya bilar också. Man får ta fram förstoringsglas för att se om det blinkar.
+1 på det. För ett tag sedan så mötte jag en bil i en korsning. Fick syn på att det blinkade i backspegeln (först trodde jag inte att de blinkade alls) och tänkte att de hade en trasig lampa i fram. Men när de påbörjat svängen fick jag se att det blinkade där fram, syntes inte alls.

En annan gång åkte jag som andra bil bakom en buss. Undrade varför de saktade in så mycket, när bilen framför åkte om så fick jag syn på en mikroskopisk blinkserslampa i mitten av det runda bakljuset uppe i hörnet på bussen. Syntes inte att det blinkade på lite håll.
  • 1
  • 37
  • 38
  • 39
  • 40
  • 41
  • 57

Skulle hjälpa syrran igår att byta brom[…]

V60 sliter däck bak

https://vparts.se/se/powerflex-polyuretan-bararmsb[…]

Det är inte nedtill, under fönstren/rygg[…]

Cigg-uttag maxström?