Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

av kamilenski
Jag har 0 Gb i huvudet! :-P

Man kan köra i virtual PC/XP under W7! Men jag hoppas att det går att köra direkt under MIN W7 i min dator! Då jag VET att folk lyckades med det.

Edit. Jag förstår att de flestas kunskap om datorer sträcker sig till att trycka in tangenter. Men lugn Vojje. Man kan lära sig allt ;-)
Användarvisningsbild
av Tallberg
Loppan78 skrev:
Tallberg skrev:sorry, får ej till någon bra bild på felet. tror ni det kan avhjälpas med en uppdatering av dicen?
Ja det tror jag.
Ok
Användarvisningsbild
av Vojje
kamilenski skrev: Jag förstår att de flestas kunskap om datorer sträcker sig till att trycka in tangenter. Men lugn Vojje. Man kan lära sig allt ;-)
Hoppas det :D . Min gamla dator brukade jag kunna stänga av genom att dra ut sladden, men med den nya bärbara funkar inte det :cry: .

Det tar flera timmar innan skärmen släcks :shock: .
av kamilenski
Edit. Raderat
Senast redigerad av 1 kamilenski, redigerad totalt 0 gånger.
Användarvisningsbild
av Vojje
kamilenski skrev: Gå över till Linux! Då funkar den i all evighet :) Inga felkoder eller hängningar!
Att du är en sådan datanörd :shock: . Där ser man :D .

Annars har jag läst att pensionärer är de som med störst sannolikhet snubblar över USB-sladden (som av ngn underlig anledning alltid ligger sträckt över golvet) :lol: .
av kamilenski
Hehe.
Ska skriva sen om 2012A Vida gick att få igång under W7 utan virtual miljö.
Användarvisningsbild
av Tallberg
Hej, varför vill min dator inte installera drivrutinerna till dicen? datorn hittar inga drivisar på windows update servern säger den.
Jag har uppdaterat FW till 5.6.2 och kört en diagnos på den.
Det enda testet den inte får ok på är Interface testet.
Men det beror väl på att obd2 kabeln inte är inkopplad till bilen eller motsvarande testenhet?
Finns det drivrutiner att ladda hem för dicen?
Jag kör win7 ultimate.
mvh Johan
Användarvisningsbild
av Loppan78
kamilenski skrev:Jag har 0 Gb i huvudet! :-P

Man kan köra i virtual PC/XP under W7! Men jag hoppas att det går att köra direkt under MIN W7 i min dator! Då jag VET att folk lyckades med det.

Edit. Jag förstår att de flestas kunskap om datorer sträcker sig till att trycka in tangenter. Men lugn Vojje. Man kan lära sig allt ;-)
Det går att köra på en virtuel XP maskin. Vet några som gör det.
Användarvisningsbild
av Loppan78
Tallberg skrev:Hej, varför vill min dator inte installera drivrutinerna till dicen? datorn hittar inga drivisar på windows update servern säger den.
Men det beror väl på att obd2 kabeln inte är inkopplad till bilen eller motsvarande testenhet?
Jag kör win7 ultimate.
mvh Johan
Var hittade du FW 5.6.2?
Den jag länkade till är ju 5.6.1.
Drivrutinerna lär du inte hitta på windows update servern. Dom ska följa med programmet du laddade ner för att uppdatera FW.
Då ska dom finnas i följande mapp c:\program\dice\tools\driver
Användarvisningsbild
av Tallberg
Loppan78 skrev:
Tallberg skrev:Hej, varför vill min dator inte installera drivrutinerna till dicen? datorn hittar inga drivisar på windows update servern säger den.
Jag kör win7 ultimate.
mvh Johan
Var hittade du FW 5.6.2?
Den jag länkade till är ju 5.6.1.
Drivrutinerna lär du inte hitta på windows update servern. Dom ska följa med programmet du laddade ner för att uppdatera FW.
Då ska dom finnas i följande mapp c:\program\dice\tools\driver
FW 5.6.2.mot låg i mappen C:/Program/Dice/Tools
Den sökvägen som FW uppdate programet öppnar.
Jag kör 2012A, så den måste ha följt med i installationen.
Kan maila den till dig om du vill?
  • 1
  • 36
  • 37
  • 38
  • 39
  • 40
  • 241

Bara kondensvatten från ac.

B230fk går dåligt & ojämnt

Felkoder?? Börja med "vanlig" servi[…]

Camber vänster sida Volvo 240