Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

fjohan82 skrev:Vad sägs om en VW med Tesla-ratt? :-)

https://www.bytbil.com/nyheter/volkswag ... rige-38483
Halv ratt = halvt pris.

Hur tänkte Tesla, knappar i ratten för blinkers????? Helt idiotiskt, hur blinkar man ut ur rondellen?????
EbbevonVolvo skrev:Hur tänkte Tesla, knappar i ratten för blinkers????? Helt idiotiskt, hur blinkar man ut ur rondellen?????
Man håller i ratten och blinkar med fingertoppen. En vanlig rondell är inte mer än ett kvarts rattvarv så du behöver inte byta grepp.
Lövet skrev:
EbbevonVolvo skrev:Hur tänkte Tesla, knappar i ratten för blinkers????? Helt idiotiskt, hur blinkar man ut ur rondellen?????
Man håller i ratten och blinkar med fingertoppen. En vanlig rondell är inte mer än ett kvarts rattvarv så du behöver inte byta grepp.
Varför köper då så många en extra "låda" för att manövrera blinkersen? Jag vidhåller - Idiotiskt! Ratten kan man nog stå ut med, men likadant där, många teslaägare vill ha en vanlig ratt.
EbbevonVolvo skrev:Varför köper då så många en extra "låda" för att manövrera blinkersen? Jag vidhåller - Idiotiskt! Ratten kan man nog stå ut med, men likadant där, många teslaägare vill ha en vanlig ratt.
Det går att välja vanlig rund ratt numera. De flesta gör dock inte det. Vilken låda du menar eller hur många som gjort det är vet jag inte. I de stora Teslagrupperna på FB så är ratten inte ett stort samtalsämne längre. De ägare som hämtat ut sina bilar är positiva till ratten. Någon saknar tuta mitt i ratten.
Lövet skrev:
EbbevonVolvo skrev:Varför köper då så många en extra "låda" för att manövrera blinkersen? Jag vidhåller - Idiotiskt! Ratten kan man nog stå ut med, men likadant där, många teslaägare vill ha en vanlig ratt.
Det går att välja vanlig rund ratt numera. De flesta gör dock inte det. Vilken låda du menar eller hur många som gjort det är vet jag inte. I de stora Teslagrupperna på FB så är ratten inte ett stort samtalsämne längre. De ägare som hämtat ut sina bilar är positiva till ratten. Någon saknar tuta mitt i ratten.
På teslaclubsweden så är tongångarna överlag inte positiva angående den borttagna blinkersspaken.
Att blinka ut ur en stor rondell går väl hyfsat, men dom små innebär att dom flesta teslaägare skiter i att blinka ut. Om dom inte köpt den där extra lådan för blinkers. Du får väl gå in där och läsa om du behöver veta mer om den.
Jag har kört några olika Tesslor och då har jag insett att det är definitivt ingen bil jag vill ha. Tessla bryr sig inte om Svenska konsumentlagstiftelsen heller eller vad ARN rekomenderar.
Jag är med i alla Teslagrupperna på FB. Någon låda för blinkers diskuteras inte där vad jag kan minnas.

OBD-pluginen s3xy buttons från Enhance är det närmaste jag kan komma på (har den själv) men den gör ju mycket mer än blinkers
fjohan82 skrev: tor 19 jan 2023, 20:58 Vad sägs om en VW med Tesla-ratt? :-)

https://www.bytbil.com/nyheter/volkswag ... rige-38483
Bra att den är 1. billig och 2. den lär ha läge för camping i klimatanläggningen eftersom dom visar den med fällda säten för övernattning. I nuläget saknar Volkswagen läge för camping.

Dåligt 1. att den verkar väldigt liten och 2. att det ska ta så lång tid innan den kommer, 2025.
Lövet skrev: fre 20 jan 2023, 11:09 Jag är med i alla Teslagrupperna på FB. Någon låda för blinkers diskuteras inte där vad jag kan minnas.

OBD-pluginen s3xy buttons från Enhance är det närmaste jag kan komma på (har den själv) men den gör ju mycket mer än blinkers
Eftersom att jag själv väntar på en Y så tar jag gärna lite tips om det finns kring vad jag bör titta på för tillbehör/forum. Är egentligen ingen tesla person, och innan prissänkningen var den inte aktuell. Men nu blev det det mest ekonomiska köpet.

Hojta gärna i PM, om det inte är något du vill dela med dig av här. :-D
Lockis skrev:Hojta gärna i PM, om det inte är något du vill dela med dig av här. :-D
Eventuellt kan vi ta den diskussionen i min garagetråd om Teslan. Där stör det ingen ;) Kan exempelvis visa vad jag menar med plug-in boxen som kan göra en massa saker osv.
  • 1
  • 353
  • 354
  • 355
  • 356
  • 357
  • 427

Fungerar cigg uttaget 12v? Fungera dimmer reglaget[…]

Haha, vi har olika synsätt märker jag. P[…]

Enligt denna artikel: https://www.volvocars.com[…]

Vi som beställt EX90

Nu har jag fått förhandsbesked fr&ari[…]