- fre 13 jan 2023, 21:37
#1526819
Tesla Model Y Dual Motor tjänstevikt: 1979 kg
Dags att vakna upp nu.
Det är inte elbilarna som sliter på vägen. Lastbil och annan tung trafik är ännu värre.
Okalettos skrev: ↑fre 13 jan 2023, 15:33 Enligt Naturvårdsverket så exporterade vi (tragikomiskt nog) 33TWh 2022.. Om Sverige (politikerna) och eu vore vettiga så borde man tagga ner, i fallet Sverige, och stoppa den politiska nationella klimathysterin i några år tills det förhoppningsvis sker ett generationsskifte när det gäller batterier..En Volvo v60 D4 AWD tjänstevikt: 1924 kg
Detta eftersom el-exporten tydligen motsvarande hela vår bilparks utsläpp.. Vilket ju är toppen, om det inte vore för alla de som lider stort av elpriserna.. Och även de som inte lider, ska inte behöva betala för något, som inte är dyrare att producera nu än innan gaspriseländet, etc.. Jag blir så förbannad rent ut sagt..
Gudskelov är iaf elbilsstödet nu slopat..
Ps. Jag är inte emot elbilar, men inte heller direkt för, inte dagens tunga dyra (inköp) elbilar som dessutom sliter mer på våra vägar) Ds.
Tesla Model Y Dual Motor tjänstevikt: 1979 kg
Dags att vakna upp nu.
Det är inte elbilarna som sliter på vägen. Lastbil och annan tung trafik är ännu värre.
Kör: Hyrbil
Körde: V60 T6 Recharge Dark Ultimate -23, V90 T6 Recharge Inscription, V60 D4 AWD R-Design -20 V60 D4 Momentum Pro -19, XC70 Classic Summum D4 AWD, V60 D3 Summum -17, Opel Astra Sports Tourer
Körde: V60 T6 Recharge Dark Ultimate -23, V90 T6 Recharge Inscription, V60 D4 AWD R-Design -20 V60 D4 Momentum Pro -19, XC70 Classic Summum D4 AWD, V60 D3 Summum -17, Opel Astra Sports Tourer