Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av crumpets
Äh, det är ju stenhårt att köra T6 AWD med snikinstrument 8) Jag hade behållit den bara för att störa folk.
Användarvisningsbild
av MartinS
Hade det bara funnits en vettig varvräknare hade det ju inte gjort något, men den där är ju verkligen helt j-vla värdelös!
av Lövet
MartinS skrev:Hade det bara funnits en vettig varvräknare hade det ju inte gjort något, men den där är ju verkligen helt j-vla värdelös!
Inte för att vara den, men vad ska du med varvräknaren till på en automatare? 8)
Användarvisningsbild
av MartinS
Den har ju paddlar (D)

Det bästa med den automatlådan är ju att man kan växla manuellt och få i princip omedelbar lock-up...
Användarvisningsbild
av crumpets
Aah var det paddlar på den :)
Nu har förvisso senaste årsmodellerna av lådan lockup direkt också pga cyclebeatingen i NEDC, men om man kan komma undan slipping lockup och upplåsning vid vissa växlingar och faktiskt glida runt låst hela tiden måste det ju höja känslan med 1000%.
Användarvisningsbild
av MartinS
crumpets skrev:Nu har förvisso senaste årsmodellerna av lådan lockup direkt också pga cyclebeatingen i NEDC, men om man kan komma undan slipping lockup och upplåsning vid vissa växlingar och faktiskt glida runt låst hela tiden måste det ju höja känslan med 1000%.
Det brukar kallas manuell låda ;)
  • 1
  • 32
  • 33
  • 34
  • 35
  • 36
  • 100

Kolla Tradera och eBay.

Underkänd på avgasrening

Bra tips!

Cupefläkten.