Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

av m2c
Biltema har prisvärda inverters för 12-230v jula med tror jag. kosta inte på dig kraftigare än 150watt dock. då ciggutaget bara är säkrat för 150 ändå.
av Droopy
wissel skrev:Någon som varit inne o ändrat/ inaktiverat Bältespåminnelse ?
Försvinner även Gongljudet ?
Kan man bara ta bort ljudet med påminnelsen visuellt vara kvar ?
Tagit bort backfunktionen på torkaren bak.....
Ändrat tiderna för belysningen till 90 sek....
Skall kolla om det finns alternativ för infällning av speglarna, typ vid pålarmning osv.....
Ändrat Ljusvredet men ändrat tillbaka.tyckte original var bättre...hmm.
Mitt Laptop batteri är uselt så jag hinner inte titta ordentligt, måste få till lite 240v snart..... :P
Berätta vad ni har gjort med hjälp av Vida......
Det fins inet så mycket föutom att felsöka du kan göra med Vida och en Dice, det mesta i Volvo kräver SW.

Har för mig att du bla kan ändra tempen på sjärtvärmen, ljuset, köra regenerering av partikelfilter ( om man har ett sådant ).
Användarvisningsbild
av wissel
jag tror faktiskt att det är betydligt flera parametrar som kan aktiveras respektive sättas i Vida utan SW.
Tiden får utvisa vilket. men det jag gjort är att kolla vilka parametrar som kräver SW och
det är inte såå många faktiskt.
av Droopy
wissel skrev:jag tror faktiskt att det är betydligt flera parametrar som kan aktiveras respektive sättas i Vida utan SW.
Tiden får utvisa vilket. men det jag gjort är att kolla vilka parametrar som kräver SW och
det är inte såå många faktiskt.
Jo, det fins några till men inget av betydelse för de flesta, ändringar av betydelse i carconfig kräver mjukvara, så är det tyvär med Volvo.
Det fins de som redan benat igenom allt detta flera gånger om de senaste åren.

Nu har jag inte så bar koll på -08 och framåt men jag tror knappast Volvo har gjort det enklare för oss än på årsmodellerna 00-07 och där kan du inte ändra på speciellt månag saker.
Användarvisningsbild
av Tallberg
Breaker, jag beställde ifrån Aliexpress.com. Såg att flera andra i den här tråden hade beställt därifrån. så jag provade också.
Den kosta 149Usd inkl. frakt.
Den har inte blivigt skickad än men jag hoppas jag får den nästa vecka.
Användarvisningsbild
av Tallberg
Det var smidigt att beställa, bara att lägga till i kundvagnen å följa anvisningarna.
Användarvisningsbild
av Doffen
Har i dag 2011A versjonen. Er det noen som har 2012?
Prøvde å koble meg opp på min mors V60 MY12, men serienr. var ikke støttet av min versjon av VIDA

Er det bare en patch for å få 2012A som ved 2011A?
Användarvisningsbild
av Loppan78
Jag kör med 2012A och det var ingen uppdatering utan det var nyinstallation som gällde. Vad har du för firmware version i din Dice? Har du uppdaterat den?
  • 1
  • 32
  • 33
  • 34
  • 35
  • 36
  • 241

Jag försöker byta listen (den mindre, fr[…]

Läcker spolarvätska avstängd

Någon som har koll på var man kan k&ou[…]

Finns säkert många anledningar, men had[…]

Byta a/c-kompressor själv?