Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av StringerBell
crumpets skrev:I USA är det ju lagerbil som gäller, jag är tveksam till att särskilt många % ens sitter och använder konfiguratorn. Där borta är det en löjlig tanke att sitta och vänta veckor eller månader på en bil, du ska få den samma dag. Därför deras industri är så galet konjunkturberoende. Det är lätt att spontantshoppa bil i goda tider och i dåliga tider sitter varenda dealer med galna summor pengar uppbundna i bilar som de inte får iväg.
Jag blir nästan förbannad bara jag tänker på hur misskött allt är på andra sidan pölen...
och i Sverige har inte ens Max eller Burger King burgare i lager. Undrar vad amrisarna skulle tycka om det.
av Lövet
Den är är ju lite egen. Kinetic men med dyra lösa tillval.
https://www.kvd.se/auktion/personbil/Vo ... 0hk/643252
av skullen
Kunde man välja till silverfärgade rails på Kinetic?

Ny chans på S80 T5...
https://www.kvd.se/auktion/personbil/Vo ... 0hk/641997
Användarvisningsbild
av simonhalmstad
Har för mig den gick för 130-140 på andra omgången, nu ligger den ute hos riddemarksbil för 168

http://m.blocket.se/stockholm/Volvo_S80 ... ?ca=11&w=3
Användarvisningsbild
av simonhalmstad
Bild

Här är en V70 2013 som är unik. Annorlunda kombo med momentum paket plus blå inscription klädsel.
av SEpaket
Min S80 är lite smålustig eftersom den är beställd ny av en krögare i Malmö och således inte något hemmabygge för testbanan. Men den har i alla fall elstol, helskinn, elfällbara backspeglar (observera nu att det är en MY00), automatiskt avbländbar backspegel, STC (anti-spinn, elfällbara nackskydd, största värstingstereon och laminerade glasrutor. Men... 15"-fälgar och varken GPS, telefon eller taklucka.Dessutom en 140-hästare... Visserligen är det bara takluckan jag eventuellt saknar. Men eftersom bilen köptes privat och obelånad och måste ha betingat närmare 300 000 så förstår jag inte att man inte ens lade till 16"-hjul eller möjligen tog en 170-hästare när man ändå höll på. Men som sagt, klagar inte.

Däremot har släktingar till mig åkt på skoj bilar. Första är en såld av Volvobil, den var knappa året gammal, men hade rullat 1 500 mil. V40 1,8i -01. Med metalliclack, ECC, bra stereopaket, inbyggda barnsäten i baksätet, barnlås och elhissar/speglar överallt. Men totalt basutrustad i övrigt,till och med plastratt och plåtfälgar. Märklig bil, dock är ägarinnan nöjd och har fortfarande kvar den, slog just om till 12 000 mil.

Den andra är en släkting som skulle ha en ny tjänstebil och behövde den fort. Så han tog en lagerbil hos Bilia. En bil som blivit över då kunden av någon anledning backat. V50 T5 Kinetic -05. Barents blå metallic, beige läderklädsel, större stereo och automatiskt avbländbar innerbackspegel MED KOMPASS! Nog för att jag förstår avbländbar spegel, men lägga till extra för kompass?!

Som en parentes på tal om bilars historik har jag en kompis som hade en S80 T6 Executive förut. Fullmatad med allt. Det var lite lustigt när han köpte den. Den hade legat ute ett tag och priset var lågt, så han undrade vad felet var. Vägverket talade om att enda ägaren var Vattenfall. Min bekanta ringde dit och frågade om bilen varit med om en olycka eller om den använts som poolbil eller något? Nejdå, svarade man på Vattenfall. Det är vår VDs gamla tjänstebil som vi just bytt ut.
Användarvisningsbild
av Alfredo
Jag provkörde en S70 med 160 hk med turbo, har aldrig hört talas om detta motoralternativ. Bra drag i bilen tyckte jad då.
Var privat importerad till Finland.
  • 1
  • 31
  • 32
  • 33
  • 34
  • 35
  • 100

Får undersöka om jag hittar någon[…]

Vad läser du felkod med?

Igår fick det bli byte av spolarna på […]

Cupefläkten.