Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av poseidon
@Derank

Folk med vanliga inkomster som "lurades" att köpa en Volvo V70 D4 och som kanske bor 3-4 mil utanför en mindre stad struntar nog i att din Lamborghini kostar 30.000 kr att försäkra när de skjutsar barnen till träningen eftersom bussen slutat gå kl 17.

Att skjutsa barnen till å från träningen kostar nu typ 100 spänn för de som inte bor i storstaden. Å det finns nog de som tvingas betalar mer än så....

Att motivera höga kostnader med att det finns andra kostnader som är högre är bara dumt.
Användarvisningsbild
av Jallemet

poseidon skrev:

Att motivera höga kostnader med att det finns andra kostnader som är högre är bara dumt.
Det är väl ett sätt att hävda sig tänker jag, att nästan skryta om att man är dålig på ekonomi och duktig på att göra dåliga affärer bara för att man kanske har marginalerna på sin sida.

Jag har 2km till bussen, 5km till samhället och 50km till jobbet så jag tar mig helt enkelt råd att åka bil, åker ingen Urus men dock en prisvärd V50 D2.

Hade gärna åkt Bmw E31 med åtta eller tolva, kan säkert ha råd med det men prioriterar familj, boende och mat.
Användarvisningsbild
av poseidon
Ja, det blir lite som att säga att folk inte skall klaga på höjda matpriser (pga höga bränslekostnader) eftersom Hummern kostar 5900kr/kg och Oxfilén 899kr/kg.

Den som för ett sådant resonemang blir svår att lyssna på.
av Tompamannen
Lite som att "varför gnälla på elpriset på 8kr (inkl.skatt+avgifter) när bolåneräntan nästan är gratis idag :-o
Användarvisningsbild
av fjohan82
Tankade för 18:82 idag, får se var det hamnar efter justeringen...
av UnleashFusion
Dieselpriset chockhöjs med över en krona direkt efter nyårsaftonen.
Orsaken är ökad inblandning av biodiesel och höjd skatt. Samtidigt höjs bensinen med 40 öre. Det bekräftas av flera källor inom bränslekedjor.
– Det är betydande prisförändringar som sker nu, säger en toppchef på ett av Sveriges största bränslebolag. Anledningen till den stora prishöjningen är att reduktionsplikten på diesel höjs från 26 procent till 30,5 procent. Det innebär att mer biodrivmedel som är dyrare ska blandas i. Samtidigt höjs skatten med omkring 8 öre. Även för bensinen ökar reduktionsplikten från 6 procent till 7,8 procent. Skatten höjs med 10 öre.

https://www.dagensps.se/motor/dieselcho ... -kr-liter/
Användarvisningsbild
av Ted68
Tankande rätt billigt på nyårsdagen, 6 öre litern. Bara synd att inte tanken var tom :-)
Bilagor
IMG_4532.PNG
IMG_4532.PNG (893.5 KiB) Visad 320 gånger
Användarvisningsbild
av GLIZ
Ted68 skrev:Tankande rätt billigt på nyårsdagen, 6 öre litern. Bara synd att inte tanken var tom :-)
När? Och var? Dom måste knappat fel.
Ett år sedan?

Skickat från min SM-G970F via Tapatalk

Användarvisningsbild
av Ted68
Ja, det var nåt tillfälligt fel, precis när jag hade tankat klart så var priset ordinaire pris igen. Det var på ingo för ett år sen imorgon :)
  • 1
  • 29
  • 30
  • 31
  • 32
  • 33
  • 93
Trasig Renault Scenic

Ja man måste nog ha något annat ä[…]

Jag får ingen träff på detta &oum[…]

Beställde sån här https://fordonsd[…]

Har fått tillbaka styrenheten nu och det vis[…]