Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

Föredrar när torkarmarna är ovan diket då man ska borsta på snö och is från dom, det går ju inte när de ligger djupt begravda i diket under snön och is. Den nya gömda looken kan inte va framtänkt med tanke på vinterklimat.

Jag böjde till armen förresten på jobbilen lite mer och tja lite bättre gnuggar den kanske.
Jag när en tro att originalbladen som bilar kommer med från fabriken är av sämre kvalitet än de man kan köpa på eftermarknaden, nån som känner samma, för det är väl exakt samma blad de monterar oavsett om bilen går till Norge eller Elfenbenskusten eller så? Om man tänker tyskar, Volvo sätter väl på bra kvalle från början på alla kan man tänka.
Nej jag håller med ang. borsta av snö. "gamla" modellerna där man kan lyfta armarna rakt ut är helt klart överlägset, och mest skonsamt för ryggen :lol:

Och ska jag vara riktigt ärlig tycker jag faktiskt skelett torkare ser bättre ut, speciellt om man har sånna där med en plastskiva som trycker in torkarna av fartvinden.
Det är ett bra exempel på något som både ser bra ut och fyller en bra funktion, men det är ju upp till var och en och tycka hurvida det är snyggt eller ej, såklart.
Har kört med plattisar av märket Trico de senaste fem åren och har bara haft bättre erfarenheter. Håller oklanderligt i ungefär fjorton månader / tvåtusen mil för mig.
Kör man mycket landsväg / motorväg är det en bra idé att behandla vindrutan med vax eller nanoteknik så att lätt och måttligt regn "blåser bort" av fartvinden. Man slipper då slita på torkarbladen...
StringerBell skrev:Kör man mycket landsväg / motorväg är det en bra idé att behandla vindrutan med vax eller nanoteknik så att lätt och måttligt regn "blåser bort" av fartvinden. Man slipper då slita på torkarbladen...
Har lagt aquapel på min ruta, men det fungerar bara som bäst när det är lite mer regn. Dimma och duggregn är inte det ultimata..
Men när det regnar är det kanon!
Jag har fått halva min framruta behandlad och håller på att färdigställa en liten reklam/info-film för ett känt rekond-företag. ;)

Kan länka sen när det är klart och dom lagt ut filmen. Tycker det funkar bra, men precis som mattish säger, i duggregn funkar det inte så bra. Ska nu försöka få lite bilder på hur det funkar när det är salt-slask när man kör. Det ska enligt kunden knappt behövas spolarvätska alls och inte bli en sån där geggig film över rutan. Blir kul att se skillnaden mot den obehandlade sidan.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
Bensinpump till B27A 1978?

Jag håller med om att 1389447 borde vara til[…]

Såhär står det när jag googl[…]

installera dragkrok

ok, tack för det! Kollade lite mer på […]