Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

lobbysleeper skrev: Vågar inte ta två rutor för då kommer väl någon sur jävel och gör nåt "hyss" på bilen bara för att markera att man minsann inte parkerar på det viset...
Ta två rutor är riktigt dålig stil. Som tur är ser man det väldigt sällan, i alla fall i Göteborg. Vet inte hur det är i Stockholm, där kan ju arrogansen nå rätt höga höjder bland bilister.
StringerBell skrev:
lobbysleeper skrev: Vågar inte ta två rutor för då kommer väl någon sur jävel och gör nåt "hyss" på bilen bara för att markera att man minsann inte parkerar på det viset...
Ta två rutor är riktigt dålig stil. Som tur är ser man det väldigt sällan, i alla fall i Göteborg. Vet inte hur det är i Stockholm, där kan ju arrogansen nå rätt höga höjder bland bilister.
Varför är det dålig stil? Då tycker jag det är mer dålig stil att ställa sig (trångt) bredvid någon annan när det finns huuuur många lediga platser som helst..
AndS skrev::lol: Denna tråden blir bara mera och mera otrolig :lol:
Nu är vi inne på att andra ska förstå att om man ställer sig avsides så får ingen annan parkera bredvid :lol: måste bara på nytt klippa in vad som skrivs :lol:
"när man kommer ut igen är det en bil parkerad intill...? Det finns ju en hel fotbollsplan med yta att parkera på, varför bredvid min bil?"

Funderar på om jag inte fortsättningsvis ska börja parkera bredvid alla "nyare" bilar som står lite avsides. Nä, jag skämtar bara.
Jag tar den parkering som finns ledig, men nu förstår jag varför många klagar på höga drivmedelskostnader när man läger ned stor tid vid varje parkering på att hitta den "perfekta parkeringsrutan". :wink:
Nu har ju inte jag någon aning om vad du har för bil, eller vem som betalar den åt dig, men det är väl inget konstigt att människor som köper dyra saker vill vårda dom!?
Jag ser inte på bilen som nåt slit å släng som ska förbrukas kvickast möjligt.. Men det är ju jag det..
Vad andra har för anledningar till att vilja hålla sina bilar rep och buckelfria får stå för dom.

Ingen behöver förstå att om man ställt sig avsides så "får ingen" parkera bredvid, utan resonemanget borde istället vara:

"Åhhh, här är en parkeringen med 100 lediga platser och endast ett fåtal bilar parkerade, jag ställer mig med en lucka mellan ifall dom har barnvagnar, ryggskott, är tjocka eller vad fan som helst" så att dom, och jag med lätthet kan kliva i och ur våra bilar.
Variosboy skrev:
StringerBell skrev:
Varför är det dålig stil? Då tycker jag det är mer dålig stil att ställa sig (trångt) bredvid någon annan när det finns huuuur många lediga platser som helst..
Är det vanligt? Jag har inte specialstuderat det, men de flesta normala människor lämnar väl en lucka emellan. Jag syftade på att stjäla två parkeringsplatser när det inte finns gott om parkering.
Att klaga över att någon är rädd om en så dyr sak är för mig ännu mer konstigt....

Jag hör det helatiden, för jag är extrem-pedant när det kommer till bilar. Något av det värsta jag vet är när jag ser att folk bankar av snön mot bilen när dom hoppar in. Vad är värst? Lite snö på mattan som blir till vatten eller stora bucklor/repor på utsidan av bilen?! :-(O) Detta får givetvis inte hända med min bil....

Sen det med att ta två platser, eller parkera så att man får gott om plats. Folk som ska jävlas bara för det och ställa sig 2cm ifrån är för mig totalt obegripligt. För man vet ju inte varför personen i fråga har valt att ta lite extra plats....
Vill man undvika medveten skadegörelse gör man klokt i att inte parkera på ett sätt som stör / provocerar folk. Bara en stor dyr bil i sig kan störa folk. Visst, det är deras problem inte vårt, men det är ju ingen tröst när skadan har hänt.
av Willis
Riktigt tråkigt att läsa om alla parkeringsskador som folk fått :(
Jag gör också som många andra redan nämnt att man ställer sig så långt ifrån alla andra man kan och det absolut värsta jag vet när man väl har gjort det på en helt TOM parkering är när någon funtad jävel ställer sig BREDVID en trots alla miljoner platser som är lediga runt om :-(O)
av AndS
Variosboy skrev:
AndS skrev::lol: Denna tråden blir bara mera och mera otrolig :lol:
Nu är vi inne på att andra ska förstå att om man ställer sig avsides så får ingen annan parkera bredvid :lol: måste bara på nytt klippa in vad som skrivs :lol:
"när man kommer ut igen är det en bil parkerad intill...? Det finns ju en hel fotbollsplan med yta att parkera på, varför bredvid min bil?"

Funderar på om jag inte fortsättningsvis ska börja parkera bredvid alla "nyare" bilar som står lite avsides. Nä, jag skämtar bara.
Jag tar den parkering som finns ledig, men nu förstår jag varför många klagar på höga drivmedelskostnader när man läger ned stor tid vid varje parkering på att hitta den "perfekta parkeringsrutan". :wink:
Nu har ju inte jag någon aning om vad du har för bil, eller vem som betalar den åt dig, men det är väl inget konstigt att människor som köper dyra saker vill vårda dom!?
Jag ser inte på bilen som nåt slit å släng som ska förbrukas kvickast möjligt.. Men det är ju jag det..
Vad andra har för anledningar till att vilja hålla sina bilar rep och buckelfria får stå för dom.

Ingen behöver förstå att om man ställt sig avsides så "får ingen" parkera bredvid, utan resonemanget borde istället vara:

"Åhhh, här är en parkeringen med 100 lediga platser och endast ett fåtal bilar parkerade, jag ställer mig med en lucka mellan ifall dom har barnvagnar, ryggskott, är tjocka eller vad fan som helst" så att dom, och jag med lätthet kan kliva i och ur våra bilar.
Kör en helt vanlig V70II -08 Polestardiesel och betalar den med egna skattade pengar.
Och den sista meningen var bra hur andra ska resonera :lol:
En vän har teorin att man ska ställa sig nära "grannen", då kan man inte slänga upp dörren in i sidan, utan det finns bara en liten bit att öppna och kraften/farten blir inte så stor, medvetenheten att det är nära är påtaglig

Jag parkerar "någon annanstans" och går hellre hur långt som helst
Klarade mig i ca 300 mil innan det kom ett dörruppslag på min nya pärla :(

Förstår inte att det ska vara så svårt att öppna bildörrar försiktigt oavsett var man parkerat.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 11
Tjuvström V70 2005

Såg ruggigt trångt ut. Men det m&ar[…]

Ersättningsbakluckeljus V90XC 2018

Byta lampan på bakluckan är skitlä[…]

Måste man släppa ner den helt? Allts&ar[…]