Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av VolvoB20
Variosboy skrev:Får gärna komma lite snö, hellre det än det här grådassiga vädret som är..
Tänk, 1-2 dm snö , -5 till -10 grader och solsken! Mmmmmmmm.... =)
Huvva .... nä fy... ner till -15 lyckas vägverket få till saltsörja på vägarna.......

Perfekt väder var det idag
12-14 grader PLUS, Sol,

Tog ut motorcyckeln och körde en rejäl runda i solen på torra vägar....perfekt
Användarvisningsbild
av palmqvist
Variosboy skrev:Får gärna komma lite snö, hellre det än det här grådassiga vädret som är..

mmmm då är vår grusväg perfekt lekplats för xc70n :D Sen kommer man ut till stora vägen o då är det skit igen med salt slask :-(O)
Användarvisningsbild
av Variosboy
palmqvist skrev:

mmmm då är vår grusväg perfekt lekplats för xc70n :D Sen kommer man ut till stora vägen o då är det skit igen med salt slask :-(O)
Inser att jag har det såååå bra! Kan åka till jobbet (ca 1 mil) utan att behöva åka en endaste meter på saltad väg.
Användarvisningsbild
av palmqvist
Dom började redan innan snön kom, har fått salt skit på bilen de senaste 4 veckorna mellan eslöv - göteborg :twisted:
av llesrof
palmqvist skrev:Dom började redan innan snön kom, har fått salt skit på bilen de senaste 4 veckorna mellan eslöv - göteborg :twisted:
Det är illa när de börjat sprida skit, till på köpet salt sådan, på våra vägar. Då är det illa, för att inte säga äckligt. Det måste lukta illa.
Användarvisningsbild
av Staffan73
Visst har jag hellre -10 och ett fint litet snötäcke än regn och blask men som det är just nu med 25cm blötsnö och full storm ute och inga tecken på att det ska avta då tar jag hellre regn vilken dag som helst i veckan.
Användarvisningsbild
av Ticken
Rapport från sthlm då, riktig soppa här just nu. Runt nollan i temp och sjukt blaskigt.. Huuuga, det är så man inte ens vill gå ut.
Jag har inget imot snö, men då ska det vara 10minus också.

/Ticken
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7

Lite väl sent svar men löste du probleme[…]

Hur du kunde ha en Tesla i flera år och in[…]

DRL problem

Tack för svar då har jag en del jobb fr[…]