Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

XC90_Executive skrev:Dragkrok är för fult tycker jag. :oops: Så det väljer jag inte till :)
Håller med, därför har jag ingen krok på min sportbilar. Men på en VolvoTraktorSuv sitter den ju som en smäck :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: när man drar båten/hästen/husvagnen/släpkärran
Huruvida man behöver drag eller inte är ju starkt beroende av levnadsomständigheter.

Vissa av oss flyttar stora saker bara när vi flyttar. Resten fixar man hemkörning på. Andra lever i konstanta egna "projekt" på ett eller flera hus, båt, trädgård, etc.

Själv har jag aldrig ens fällt in den infällbara dragkroken så jag antar att jag inte stör mig på utseendet. Kanske borde ta bort den så den inte rostar fast. :)
StringerBell skrev:Huruvida man behöver drag eller inte är ju starkt beroende av levnadsomständigheter.

Vissa av oss flyttar stora saker bara när vi flyttar. Resten fixar man hemkörning på. Andra lever i konstanta egna "projekt" på ett eller flera hus, båt, trädgård, etc.

Själv har jag aldrig ens fällt in den infällbara dragkroken så jag antar att jag inte stör mig på utseendet. Kanske borde ta bort den så den inte rostar fast. :)
Haha :-)-)
Om volvo kunde göra snygga dragkrokslösningar (alltså när den inte används) istället för den fula grå plastkåpan från gamla Sovjet så skulle jag nog välja dragkroken som "mest nöjd med". Nu är den ful som stryk i alla lägen, utfälld som borttagen.
nolimits skrev:Limp home läget i premiumutförande. :D
Limp home är en motorfunktion som möjliggör att fordonet förflyttas med begränsad kapacitet vid vissa problem som annars kunde innebära totalt stopp. Till exempel när kylningen inte fungerar kan framfart kortare tid ske med begränsat varvtal.

Trodde det ingick i standardutrustningen :mrgreen:
poseidon skrev:Om volvo kunde göra snygga dragkrokslösningar (alltså när den inte används) istället för den fula grå plastkåpan från gamla Sovjet så skulle jag nog välja dragkroken som "mest nöjd med". Nu är den ful som stryk i alla lägen, utfälld som borttagen.
Volvos dragkrok är ful 7 dar i veckan, men likväl ändå praktisk 7 dar i veckan för den som behöver den.

Länge leve fjärröppning med centrallås och 2 zons klimatanläggning som är standard nu eller ett par riktigt sköna skinnsäten.

Jag har endast problem med backväxel när[…]

Brainys V60

Synd att det sker redan på pärlan. Bord[…]

Ingen aning, har inte rört min MAF på[…]

Volvo bytte låsmodell för runt 15 &arin[…]