Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Bosa
Nu har de xenonkonverterade NBB:arna anlänt så nu ska det bara bokas tid på Volvo för montering. Ska bli kul, förhoppningsvis :D, att testa dem. :)
Användarvisningsbild
av Bosa
Hmm...Har fått pris av Volvo på montering med Qpax-bågen och LightOn's kabelsats för 3 extraljus på 5100:-. Känns lite lustigt att lägga lika mycket på fäste och montering som lysena kostade. Skippar jag Qpax-bågen kostar det 2800:- istället. Har för mig kabelsatsen går på 1200 eller nåt sånt.
Vill jag ha en nummerskyltsfäste och Volvos försänkta bult för att fästa i balken så måste jag ju ändå köpa Volvos sats för 2 ljus bara för att komma åt 2 bultar och distanser, känns ju sådär. Och nummerskyltsfäste som bara skruvas i plasten är uteslutet, jag vill kunna ta bort lysena på sommaren utan att behöva göra nya hål vid nästa montering.

Montera själv går inte för tillfället, kan inte vara inomhus och har ett skadat knä.

Står och velar, nån som tycker nåt om detta?
Användarvisningsbild
av Bosa
Imorgon så ska bilen in på Volvo för montering av extraljusen iaf. Passar även på att försöka täta spolarvätskebehållaren som börjat läcka i en skarv samt skeppa in mjukvaran för slutsteget. Ska bli intressant att testa xenonljusen. :)
Användarvisningsbild
av Bosa
Då är extraljusen monterade. Blev bra lyse men däremot så har ena slutat fungera, började med att den inte tände dagen efter montering men hoppade igång efter några av och på. Detta skedde några gånger och nu tänds samma lampa inte alls. Använder Lightons kabelsats så är ett relä. Antar att det är antingen relät eller ballasten. Såhär i efterhand så hade det ju varit mycket enklare att köpa allting original och inte konvertera, nu är det ju två aktörer att bolla med istället för en.
Användarvisningsbild
av Bosa
Aha, så i dina ögon är allt som inte är original skit och alla som inte köper original är snåljåpar som får skylla sig själva. :???:
Användarvisningsbild
av Bosa
Navigator xenon original fick spö av konverterade navigator i AMS test. Detta var med xenonkungens kit så visst har du rätt att det är skillnad. ;)

Elbilsmärket Nio har automatiserat batteriby[…]

Här måste man istället ut till[…]

Har du något Art.nr eller liknande på[…]

Cigg-uttag maxström?

Hej Det står i instruktionsboken. Max str[…]