Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

av Hemulen
Tycker det ska vara varningstexter på alla sprit och vin och ölflaskor och drycker,tänk så fyndiga varningstexter man kunde få till :lol: . Man sparar ju inte på krutet när det gäller tobak. Tänk om moralen sjunker ännu mer,blir kanske strippklubbsreklam sedan. Vad vet väl jag..... :D
Användarvisningsbild
av Henke850
Jag tror man kan pressa ner en sån där bag-in-box låda i luckan under armstödet och så kan man hälla upp rödtjut i plastmuggar när man kör långt. Det kan bli både livliga diskussioner och spännande bilkörning.

Nej men allvarligt så står det faktiskt "perfekt grillvin" i bannern. Hade det stått "perfekt i bilen" hade jag tyckt det var fel.
Användarvisningsbild
av Ticken
Har hittils valt att inte säga nått.. Men nu känner jag att jag behöver tycka till här..

Rätt mig om jag har fel, men folk som skjuter proffessionellt på bana, är dom automatiskt mördare efter som dom har tillgång till vapen?
När man sitter hemma och glor på tv, så ser man mängder av reklam, springer man som en tok till affären för att köpa allt man sett reklam på?
När man kör bil, måste man automatiskt köra som ett svin då? bara för att det går?

När man sitter framför jagrullar.se och ser alkoholreklam, inspirerar det till fyllekörning?

Jag tycker paralellen är så absurd att jag nästan fnissar åt det. Bara för att man har körkort och bil så får man väl se reklam om alkohol och dricka om man vill! Jag ser lixom inte riktigt sambandet här..

/Ticken
av anp
Nej det inspirerar troligen inte till fyllekörning, men associationen finns där och det räcker att en förare "inspireras" på något vis för att annan media skall koppla samman trafik och alkohol.

Egentligen är det väl bra att jag "förlorar" denna debatt, då det tyder på sund inställning till alkohol och bilkörning. Men samtidigt synd då så få tar ställning mot alkohol och bilkörning i.o.m att reklamen accepteras utan vidare.

Vad för reklam är olämplig om vi fortsätter debattera ämnet, om nu alkohol är ok att associera med bilkörning?

Edit:
Lite intressant läsning angående alkoholreklam mm
http://www.can.se/sa/node.asp?node=1876
av Lövet
anp skrev:om nu alkohol är ok att associera med bilkörning?
Den kopplingen är det bara du som gör! Att det finns en banner på ett forum innebär inte att det är okay att köra rattfull. Hur kan du få ihop något sådant?
av *pettson*
*Suckar*

Jäkla tur det inte står würth i bannern...

Dom säljer lösningsmedel man kan sniffa..
Dom säljer verktyg man kan skruva ihjäl sej med..
Dom säljer även färg kan både kan sniffa och klottra med..
Dom säljer även skruvar man kan tortera folk med och strö ut när man får en ide om bankrån..
Ja det säljs mycket.. som bara inte fått riktigt lika mycket fokus, men som ändå används varje dag av nån idiot till nåt annat än det är till för eller i olämpliga sammanhang i vår värld.

Hur löser man sånt? Är det samhällets fel eller är det helt enkelt individens eget fel?
Användarvisningsbild
av Funk
Jaja , men är Hidden Rock verkligen gott till grillat ? Eller skall man fortsätta köra Casilliero De Diablo... :wink:

/Thomas
Användarvisningsbild
av Scania
I stort sett allting kan felaktigt använt nyttjas för att skada sig själv eller andra. Man kan drunkna i ett glas vatten... mörda någon med en kniv... slå ihjäl någon med en hammare... etc. etc.

Så jag har heller inget emot vin- eller spritreklam på ett bilforum. Gränsen skulle väl i så fall gå om det stod något i stil med "Ta ett järn och kör bil mer avslappnat"... :*O/
av Xotica
anp skrev:Nej det inspirerar troligen inte till fyllekörning, men associationen finns där och det räcker att en förare "inspireras" på något vis för att annan media skall koppla samman trafik och alkohol.

Egentligen är det väl bra att jag "förlorar" denna debatt, då det tyder på sund inställning till alkohol och bilkörning. Men samtidigt synd då så få tar ställning mot alkohol och bilkörning i.o.m att reklamen accepteras utan vidare.

Vad för reklam är olämplig om vi fortsätter debattera ämnet, om nu alkohol är ok att associera med bilkörning?
Du vänder och vrider på allt för att sedan komma med det mest ogenomtänkta svaren på vad folk skriver. Du använder ord som associera, inspireras, sedan blandar du in att annan media ska blanda sig in i diskussionen och givetvis dra parallellen att ifall nu ngn kör bil full/onykter så kommer det slå hårt mot jag rullar forumet då det var denna banner som startade denna massiva fyllekörning. Tycker du ska kliva ner några steg och tänka till lite innan du skriver.

Ska skriva lite som du nu på test: Hejsan alla jag rullar användare, såg en annons från Net On Net på eran sida och där visades en bil cd för 900kr. MEN efter jag hade gått in på sidan, bläddrat och sökt en stund hittade jag denna Kombinerade bilCD/DVD/Blueray för 23000 kr Tycker detta är helt fel då det direkt eller indirekt kan eller kommer att leda till fler inbrott i sveriges bilar. Varför det kommer göra det måste ju vara solklart då den övervägande delen av svenska folket inte skulle lägga ut dessa 23000 på en sådan maskin. Man kan ju även dra ASSOCIATIONEN som alla medier kommer dra av de bilinbrott som faktiskt sker eller kommer ske vilket kommer slå tillbaka på jag rullar då de har en banner längst ner som visar en annons som leder direkt till fördärvets brant med denna otroligt stöldbegärliga och därigenom brottsliga association.

//Xo
Användarvisningsbild
av Nexus
anp skrev: Egentligen är det väl bra att jag "förlorar" denna debatt, då det tyder på sund inställning till alkohol och bilkörning. Men samtidigt synd då så få tar ställning mot alkohol och bilkörning i.o.m att reklamen accepteras utan vidare.
Vi kunde ha valt att låsa denna tråden omgående men tycker det är intressant att se vad forumsdeltagarna har för åsikter.Så att reklamen accepteras utan vidare håller jag inte helt med om.
Jag har ingen insyn i hur forumet drivs ekonomiskt men kan tänka mig att man får ta vara på de pengarna som kommer in så vi kan ha det rullande även om det nu blev lite olyckligt med alkoholreklamen.
Jag retade mig mera på neil young(ursäkta stavningen) :oops: reklamen som förde oväsen!
Ljud vid kallstart

Vet någon om detta stag/turbo åtgä[…]

Varvtal motortemp är bara två exempel […]

Efter att jag bytt kamremmen senast så sitte[…]

På sådana GDS hallar då lyftplat[…]