- sön 23 nov 2008, 14:37
Prova pilla bort tejpen på ett "vanligt volvo" oljefilter. inte ett som är insatsfilter. va står de då? MAN. min fordonslärare berätta och visa.... så hittar du samma filter på hyllan brevid för 2 tior billigare... va e skillnaden?
hmmm men kan nån förklara för mej att en "gubbe" som har jobba me oljor typ sen sundsvall brann kan känna på doften va de är för olja i motorn. och säger att de e spritolja från biltema... han menar att de renar spillolja,.....
vetten skrev:tobsing skrev:på en beganad bil ska man helst köra delsyntetisk olja om man inte vet vad de har varigt för olja i den innanVarför ska man köra delsyntet i en begagnad bil ?:-/ Det finn väl ingen anledning till det då en helsyntet är bättre.
Vad beträffar biltemas oljefilter så såg jag nån test i nån tidning där dom skurit itu ett Volvo originalfilter och ett biltemafilter och det visade tydligt att biltemas filter innehöll ungefär hälfter så mycket filtermassa som originalet, så där är det bättre att lägga ut några tior till på filtret. OK säljer ju förövrigt Volvo original numera.
Prova pilla bort tejpen på ett "vanligt volvo" oljefilter. inte ett som är insatsfilter. va står de då? MAN. min fordonslärare berätta och visa.... så hittar du samma filter på hyllan brevid för 2 tior billigare... va e skillnaden?
hmmm men kan nån förklara för mej att en "gubbe" som har jobba me oljor typ sen sundsvall brann kan känna på doften va de är för olja i motorn. och säger att de e spritolja från biltema... han menar att de renar spillolja,.....
Kör Turbotraktor (V40 T4)