Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

av exon
Jag har köpt lite grejor därifrån, frakten tog väldigt lång tid men det var under påskveckan så man får väl ha lite överseende. Återstår att se vad dom har för kvalitet på grejorna, dom verkar ta det hela seröst iaf! Skickade ett mejl till dom och undrade lite över kvaliteten och fick ett långt svar av VD himself och enligt honom är det orginalkvalitet som gäller helt enkelt. Kan dom bara leva upp till det kan det nog bli hur bra som helst!
Tänkte lämna min erfarenhet av företaget.
Gjorde en beställning på en lambdasond, oljefilter och torkarblad.
Beställde tisdag kväll och kunde hämta sakerna torsdag.
Lambdasonden såg exakt ut som orginalsonden. Märket var Bosch och det var till och med färdig påstruket aluminiumpasta på gängorna.
Oljefiltret var Mann och torkarbladen proparts.
Negativt var att de tar 45 kr för att skicka en faktura annars måste man betala med kort.
Däremot så står det att det är fraktfritt vid beställning över 1500:- lite konstigt var att trots att jag inte beställde för över 1500 utan bara för ca 1100 så stod det att jag kommit över gränsen för fri frakt. Ja bara att tacka. Men lite konstigt.

Totalt sett så har jag fått ett mycket bra intryck av företaget. Snabb leverans och vad det verkar som bra grejer.
av *pettson*
Fungerar ypperligt med bra kvalitet. Har hunnit spendera några tusenlappar där på egna och andras bilar. Samt montera för ytterligare massa tusenlappar som andra köpt för. Med andra ord många saker då priset är lågt.
Snabb leverans och bra saker. Lite rörig webbkatalog fortfarande men det löser sej med tiden. :wink:

Ett tips i prisskillnad nu för alla som börjar får många mil på bilen.

Bakaxellänkarna. Alltså dom två kullänkar som hela bakvagnen hänger i. Dom brukar bli trötta och skapa ett svårdefinierat klonkande. Nästan lite som ett tråkigt avgassystem slår emot hela då o då. Dom är lite jävliga att byta så det är inget att börja med söndag kväll utan erfarenhet och utan verktyg. Men man kan köpa hem och skicka med till verkstan för att spara in lite pengar.

Mekonomen kallar den för bussning länkarm och tar 1.333kr/st.. det går åt två på bilen och totalt:2666kr..
Autoexperten kallar den för bussning med fäste och tar 1346.25kr/st och fortfarande går det åt två.. :2692kr totalt.
Så har vi skruvat som kallar den bussning bakvagn och dom tar 590 kr/st.. fortfarande två : 1180kr totalt..

Det betyder att skruvat spöar med över 1400spänn paret (går som sagt åt ett par)....Kvaliten? utsökt, precis samma skick som andra har att leverera.
Missade nämna en sak i min utvärdering.
Bra snabbt svar från kundtjänst via mail då jag frågade om lambdasonden.
Bilden på hemsidan såg inte exakt likadan ut som min somd. Men det var tydligen bara en bild i illustrativt syfte.
Fick svar efter några timmar bara.
Har idag beställt styrleder därifrån. Återkommer med recension senare ang. frakt, passform mm.

Passade även på att beställa flatblade, de kör tydligen nån kampanj på dem nu, 148:-/par inkl. frakt.
av Sotis
Inlägg kopierade från denna tråden. http://www.jagrullar.se/forum/viewtopic ... 16&t=41542
/Tomas88

Hej!

Vill varna er att om ni tror på lagerstatusen och levaransvilkoren på skruvat.se så känn er blåst.
Jag hade beställt en luftmassemätere som de skulle ha i lager. Leverans samma dag om orden kom in före 12.00
Väntat i tre dar, ringer dit de säger ojdå måste blivit något strul med din order var nog bara en kvar på hyllan då du beställde, de kommer in om 8 dar. Ialla fall har kollat deras hemsida igen ett flertal gånger och kolla de finns i lager på hemsidan men på telefon säger de att de kommer hem om 8 dar. Inte mycket seriöst.
Senast redigerad av 1 Sotis, redigerad totalt 0 gånger.
av Rudolfroffe
Man kan ju naturligtvis ha otur med alla web-beställningar. Själv beställde jag framvagnsdelar kl 1230 dag 1 och fick leverans kl 1600 dag 2. Från http://www.skruvat.se alltså. (skruva.se är något annat :-) :-)-)
av Sotis
Var så förbannad då jag skrev, men http://www.skruvat.se ska det vara.
Men om du går in och kollar så är luftmassemätaren i lager nu med!
Men inkommer den 9juni enligt telefonkontakt med dem.
Detta är inte ett seriöst företag enligt mig.
Kolla in http://www.softbildelar.se de verkar vara ett seriösare företag.
av Rudolfroffe
Sotis skrev:Detta är inte ett seriöst företag enligt mig.
Kolla in http://www.softbildelar.se de verkar vara ett seriösare företag.
Lätt gjort att skriva fel.

softbildelar.se var en nyhet för mej. En snabb glimt säger att priserna verka OK.

Dock sökte jag på styrled (som jag redan fått hem från skruvat.se) och på softbildelar.se finns det också styrled att köpa, men ingen information om vilken typ av styrväxel som passar ihop med den led som de säljer. Det finns ju två varianter av styrväxel och jag misstänker att den ena ej passar till den andre. En smula oseriöst kan man kalla det...
av lillpip
Du "sotis" .. ska du ha lmm till din bil enligt infon din? xc70 -98? Är det lmm 0280217107 som sitter i den då? Om det är det, så snälla hör av dig om hur den lmm funkar på bilen! Behöver ha en ny jag oxå men funderar på om pirat håller måttet :)
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7

[quote="Erik Å"]Det pratas om att […]

Problem bromsar (luftning)

Du har felet där bak. Förmodligen en d&a[…]

Vårda v90 2025

Tackar ,har folierat lampor, takkant och trö[…]