Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

av *pettson*
Mattias_F skrev:Volvo_Islander hade blocknycklar från Biltema, jag skulle vilja ha dem med led och vändbar spärrfunktion i, någon som vet något om kvaliteten på dem. De är inte gratis precis.
(fast betydligt billigare än Bahco-Sandvik)

Bild
Dom är helt underbara.. och kvaliten är kalas. Men det förutsätter att du använder dom som tänkt.. Vet några som klagat.. men då kom det ju fram att man använt en meter förlängare.., hammaren... osv..
Har iallafall skruvat så gott som dagligen i 1½ år nu med mina (har 15st) och ingen har pajjat ännu..
Användarvisningsbild
av Pliind
Ska få en julklapp av mina päron "shopping-spree" på biltema :P ska köpa allt från verktyg till service delar till bilen! vad ska jag ej köpa? har hört att tändkablarna och tändstiften därifrån ska man akta sig för? nå mer tips? :)
av anp
Sweeman skrev:Ska få en julklapp av mina päron "shopping-spree" på biltema :P ska köpa allt från verktyg till service delar till bilen! vad ska jag ej köpa? har hört att tändkablarna och tändstiften därifrån ska man akta sig för? nå mer tips? :)
Alla slitdelar med gummi i, skulle jag personligen undvika utöver tändstiften du redan nämnt.
De billigare verktygen är nog heller inget att satsa på. Biltemas Blå ( dyrare ) verktygssatser tycker jag fungerar utmärkt.

En annan biltemafråga, hur stort och välsorterat är varuhuset i Sundsvall?
av *pettson*
anp skrev:
Sweeman skrev:Ska få en julklapp av mina päron "shopping-spree" på biltema :P ska köpa allt från verktyg till service delar till bilen! vad ska jag ej köpa? har hört att tändkablarna och tändstiften därifrån ska man akta sig för? nå mer tips? :)
Alla slitdelar med gummi i, skulle jag personligen undvika utöver tändstiften du redan nämnt.
De billigare verktygen är nog heller inget att satsa på. Biltemas Blå ( dyrare ) verktygssatser tycker jag fungerar utmärkt.

En annan biltemafråga, hur stort och välsorterat är varuhuset i Sundsvall?
Varför undvika att köpa sånt med gummi i? länkamsbussningar och annat är precis samma *kvalitet* som vi pratar om i en originaldetalj.. Med andra ord skräp som ska hålla en viss tid för att sen bytas igen.. Med skillnad att biltemas är betydligt billigare..
Vad gäller styrleder så dom jag bytte nu hade gått 5000mil.. det är väl inte illa pinkat för 149 spänn?..
Aldrig haft problem med gummidetaljerna överhuvudtaget...såsom spindeltätningar, bussningar, fjädertalrikar( övre) med mera..
av anp
De styr/spindelleder jag handlat på Biltema, har haft mycket kort livslängd. Från besiktning till besiktning.
Kanske har de fått bättre kvalitet idag, men dåliga erfarenheter sitter i...
Användarvisningsbild
av Ståhl
En sak vet ja då...knivar från BILTEMA är då av jäk*igt bra kvalite.
Då jag själv praktiserade på MoraOfSweden f.d KJ. Dom som tillverkar den legendariska Morakniven. Och knivarna är från precis samma fabrik.
av Amarace
Ståhl skrev:En sak vet ja då...knivar från BILTEMA är då av jäk*igt bra kvalite.
Då jag själv praktiserade på MoraOfSweden f.d KJ. Dom som tillverkar den legendariska Morakniven. Och knivarna är från precis samma fabrik.
Märkligt då att knivarna inte ens är slipade med normal Egg, dom två knivar jag nödköpt på Biltema har haft en egg som en kökskniv, alltså väldigt tvär, inte alls som en "riktig" kniv ska ha. Tror knappast att dom slipar knivarna separat till just Biltema, tror snarare att det är andra knivar. Skärpan är inte så bra heller (då man väl slipar till dom med normal egg).
Och Mora är ju inte vad det en gång var, bästa Moraknivarna var av Erik Frost's tillverkning, väldigt bra kvalitet och otroligt vassa.
Användarvisningsbild
av Variosboy
Det är intressant att Biltema alltid skapar sån debatt! :D

Har handlat mycket olika saker från biltema genom åren, och kan väl överlag säga att jag är nöjd med det jag köpt. Man får som alltid ställa pris i förhållande till kvalitet, och jag tycker att de står sig bra på den punkten!

Har köpt mycket bildelar till olika märken, elmaterial, verktyg, hushållssaker, färg osv. och som sagt, är över lag nöjd med allt jag köpt.
Har varit med om en reklamation, köpte en centralåssats till en av mina bilar, det fattades ett uppslag i instruktionsboken.

För övrigt kan jag påpeka att det centrallåset suttit i den bilen i ca 7 år nu utan att ha krånglat en enda gång, medan det orginalmonterade i V40:in (1999) krånglat fler gånger än jag kan räkna på fingrar å tår! likadant med flera kompisars V40:isar.
Använder bilarna lika mycket ska tilläggas.
av v70 2,5T - 99
köper olja där 5W-40 , ojefilter , kuefilter , luftfilter , skivor , klossar m.m ... nöjd !
därimot fick jag inte ordning på handbroms med deras handbromsbackar , v70 - 99 då :roll:
köpte köpte slangtäner ( klämma kylslang ) för ettt tag sen , skulle ta ner bensinvärmaren ..... dessa var aldeles lysande !!! :D

"ramper" att köra upp bilen på när den servas , LYSANDE !!!! ( sätter dock pallpockar under med som säkerhet )

lillgrabben fick deras 299:- radiostyrda bil av svärfar .... inne på 3:e :twisted: nu på typ 3-4 månader .... ,m en att reklamera / byta går ju väldigt smidigt o bra ..... kommer lämna tillbaka nuvarande och bara ta tillgodokvitto denna gång , trött på läckande batteripack :roll:

i det stora hela trivs jag med biltema .... går järna runt där o bara spanar om det är nått man behöver
Användarvisningsbild
av F_Klaesson
köp inte de billigare verktygen iallafall inte spärrnycklar har dragit av två sådana köpte sedan ett dyrare altenativ som däremot funkar kanon!
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 19

Inte alltid för mig som motorlampan tänd[…]

Det där är (möjligen fuktpåve[…]

Fjäder dörrlås

Är det någon som vet var man får […]

Jag är lite trött nu Så du få[…]