- fre 30 jun 2017, 17:43
Som försiktig svensk så tar jag ju på hjälm, skinnställ, handskar, ryggplatta, knä, axel och armbågskydd, mc-kängor på innan jag ger mig ut på bågen. Sen blir man omblåst av våghalsar i södra frankrike som kör på 1000-kubikare i flip-flops, vit t-shirt och shorts (dock med hjälm) mellan st Tropez och Marsielle på slingervägar med sten på båda sidor. De har å något sett ett en helt annan inställning till risker här i livet.
andersuw skrev:Det är ju väldigt stor skillnad på vad som står i motororganisationernas rekommendationer och hur man sedan kör i medelhavsområdet i verkligheten.VolvoB20 skrev:Jag har tex kört ned frånJa självklart bör vi alla lyssna på dig istället för på vad motororganisationer och myndigheter har att säga om hur man färdas säkert i alpin terräng. Och naturligtvis måste det ha varit något märkligt fel på bromsarna på min 245:a som gjorde att de rykte efter nedfarten i Harzgebirge trots att de aldrig annars gjorde det vare sig förr eller senare.
Cime de la Bonette 2802 m,
Stelvio Pass 2,757 m
Grossglockner 2.504 m
Transfargasan 2042 m
mfl
Brukar stanna när man är nästan nere och bromsarna är ju bara lite ljumma trots att jag kör normalt bara och inte jobbar mer med motirbroms än vid vardagskörning. Ni måste ju ha fel på bromsarna om det börjar ryka om dem. Mina luktar inte ens varmt.
Skillnad om man kör runt en bana, då kan man ju värma upp dem så de glöder.
Som försiktig svensk så tar jag ju på hjälm, skinnställ, handskar, ryggplatta, knä, axel och armbågskydd, mc-kängor på innan jag ger mig ut på bågen. Sen blir man omblåst av våghalsar i södra frankrike som kör på 1000-kubikare i flip-flops, vit t-shirt och shorts (dock med hjälm) mellan st Tropez och Marsielle på slingervägar med sten på båda sidor. De har å något sett ett en helt annan inställning till risker här i livet.
Friheten dog i Sverige 1967 när den fria farten försvann.
Alla vill dö unga, men helst så sent som möjligt.
Alla vill dö unga, men helst så sent som möjligt.